154. Kādēļ mēs saucam Dieva pirmo personu par Tēvu?


:: e - POLEMIKA :: / e-POLEMIKA

 Situācija Ukrainā - Politiskā konflikta reliģiskais aspekts

Lapa  Lapa 12 no 12:  « Atpakaļ  1  2  3  ...  10  11  12
e-autors Ziņa
talyc
e-kardināls
#111 Nosūtīts: 25.08.2015 11:48   Laboja talyc
  


viens Lāčplēsis - divi skatījumi
Andrejs Pumpurs: karavīrs, domātājs, cariskās krievijas virsnieks - štāba kapteinis, Latvietības patriotisma iedvesmotājs - rāda tautas sāpi caur garīgiem tēliem, publicē eposu "Lāčplēsis" sešos dziedājumos (1888).

Jānis Pliekšāns: dramaturgs, žurnālists, politiķis, jūsmotājs, dumpinieks, slepenas pretvalstiskas organizācijas "Jaunā strāva" dalībnieks, revolucionārs, LSDSP biedrs, ambiciozs sociāldemokrāts, būdams izglītības ministra amatā, saraksta (ar Aspazijas roku) lugu prozā "Mīla stiprāka par nāvi" (1927)

talyc:
vai šis aicinājums, konkrētajā situācijā ir pieņemams:
a) latvietim, kuram patriotiski ieaudzinātas kādas no eposa "Lāčplēsis" vērtībām?
b) kristietim, kurš gan nav aicināts uzcelt paradīzi zemes virsū, taču ir gatavs iestāties pret maldiem /pārstāvēt patiesību?

tas, ka dažādas lietas tiek sauktas vienos un taj pašos vārdos, nenozīmē, ka nav iespējams atšķirt lietas būtību (kas ar kuramējo jēdzienu saistās).

Ja Pumpura Lāčplēsis ir tautas gars, un tā cīņa vēl nav galā (silueti, kurus laiku pa laikam ļaudis redz Daugavas krastā cīnāmies)
Tad Pliekšāna Lāčplēsis tikai simbolizē "gaišo vs tumšo" spēku cīņu (pamatojas laba/ļauna atzīšanas spējā), jeb tādu kā iņ/jaņ mijiedarbību, kas ir filosofiski nebeidzama un latvieša mentalitātei ir sveša pēc būtības.

Runādams, es nerunāju uz tiem, kas nesaprot par ko iet runa.
Šķiet, ka padomju garā audzinātais Jānītis eposu pat nav lasījis?
Tā pat šis gaisa-grābslis (nepamatoti) piedēvē sev titulus biskaps un luteranis.

- - -

Tā mēs te darām.
Tā saucās vella dzīšana.
Un arī viņa pakalpiņiem ir jāmūk.
Bet tēma ir (aizvien ir bijusi) nopietna.
Aiz visiem laicīgiem notikumiem ir garīgā sfēra.
Tā pat arī notikumiem Ukrainā ir savs skaidrojums reliģiskajā plaknē.



_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
biskaps
e-baznīcēns
#112 Nosūtīts: 25.08.2015 12:42   Laboja biskaps
  


Vēlreiz - gribētos noskaidrot vai rusofobos mītos dzīvojošais Tāļuvalžuks Skuja uzskata, ka dumpis un valsts apvērsums (kā Ukrainā) ir pareizais Dieva akceptētais veids valsts varas nomaiņai?

Īpaši atceroties, ka pirmais dumpinieks bija sātans (pretinieks), kuru apzīmē arī ar vārdu - Lucifers (gaismas nesējs) un kuram, iespējams, bija vislabākie motīvi sacelties pret, viņa prāt, netaisno Dieva varas monopolu.
Kaut ko jau par brīvību viņš pārējiem kritušajiem eņģēliem iestāstīja, ne?
-------------------------------------------------- ------------------------------
Tātad tā arī ir garīgā sfēra aiz notikumiem Ukrainā - tumsas valstības vēlme ārdīt un postīt cilvēku valstībā, veikli izmantojot cilvēku kaislības - alkatību un varaskāri!
-------------------------------------------------- ------------------------------
Ukraiņu ieguvumu vislabāk raksturo vārds brīvība
Nesmīdini, pēcapvērsuma Ukrainas jaunā vara ar saviem politiskajiem pretiniekiem izrēķinās daudz drastiskāk nekā Janukoviča laikos, kad reāla vārda un sapulču brīvība bija daudz lielāka, un pat demokrātiskās institūcijās ierastās parlamentārās opozīcijas iespējas iebilst, ir reducētas līdz minimumam.
Visi tie Ukrainas Drošības dienesta publicētie melnie saraksti, no kuriem atsevisķi žurnālisti ir jau nošauti,
aktieru un kultūras darbinieku, aizliegto filmu saraksti neko labu par jaunās Ukrainas tā saucamo "brīvību'' vis neliecina..

No tā ka sauc - salds! , salds!, cukurs mutē neparādās, no tā ka vārdu brīvība! loca visos iespējamos veidos, brīvība! nerodas.

- - -

talyc
e-kardināls
#113 Nosūtīts: 27.08.2015 12:32   Laboja talyc
  


Skaidroju konflikta būtību:

Vispirms velns panāk neapmierinātību masās (tauta piekopj netaisnīgu mamona sadales principu). Priekšnosacījums ir likumdošanas robi, kurus veiklākie/apķērīgākie/nekaunīgākie izmanto savtīgos nolūkos, un beztiesiskums (kur taisnību var pirkt par 'netīru' naudu).

Nākamais ir izprovocēt vispārējas nekārtības (saduļķot ūdeni), lai neizkristalizētos konflikta būtība: likumsakarīgās nesaskaņas starp neapmierināto pūli un saujiņu treknuma nosmēlējiem, jeb tiešajiem labuma guvējiem (likumiskās nesakārtotības, jeb greizo spoguļu karaļvalsts pdeidolikumu izmantotājiem).

Visbeidzot tiek dota 'zaļā gaisma' grēka dabas izvirdumiem - vardarbīgai patvaļai (kara-laika visatļautība, likumīga slaktēšana, pazemošana, izvarošana, izrēķināšanās utt.), kam būtu jānes gan morālais gandarījums, gan materiālās trofejas, gan juridiskais attaisnojums vinnētājiem (ja jau reiz uzvarētājus netiesā).

- - -

Ienaidnieks. Ienaidnieka tēls. Grēka liesmu/zibens novedējs.
Jo baisāks, necilvēcīgāks, briesmīgāks tas tiek iekrāsots/parādīts;
jo vieglāk manipulēt ar "taisnā, gaišā, godīgā, labā varoņa" centībā uzlādēto pūli.
Psiholoģiskās operācijas (piemēram propogandas plūsma) ir vien taktika.

- - -

Jāni Gaisiņ, (ne)biskap, (ne)luterani
nelga tu esi ja domā, ka Tālivaldis Skuja (talyc) ir tik pat akls (jeb apgriezti pretēji redzīgs) kā tu. Jā mēs gan stāvam divi dažādās frontes pusēs (tu aizstāvi, bet es nosodu rašistus), taču es vēlreiz (un vēlreiz un vēlreiz) tev saku tev, kas esi uzņēmies (esi oficiāli uzdevies) būt par dvēseļu ganu: "Runa neiet par 'labā/ļaunā' cīņu (piemēram, vienam labie ir amerikāņi un krievi ļaunie ... jeb otrādi). Cīņa aizvien iet par cilvēku dvēselēm [un šeit tā ir tava dvēsele, kura tiek (vai žēl, ja tā arī netiks atgūta) mūžībā]. Tu draudziņ esi maldos (kur karāšanās kremļa propagandas valgos būtu pat tā vieglāk ārstējamā kaite) un tas nav nekas nosodāms, ja tiešām kāds nezin ka maldās un var skaidru sirdi paturot iet (līdz atduras) visam cauri. Pazemīgs gars, Dieva vārda klausīšanās, Kristīgas pamācības turēšana cieņā, tās ir izglābtas dvēseles rakstur - vērtības.
Ej Jāni pie sava dvēseļu gana (kas ir tava patiesā garīgā autoritāte šeit zemes virsū). Pārrunā visas šīs lietas ar viņu. Prasi viņam, lai viņš izvērtē arī manu vārdus (vai esmu tev ko nepareizu teics/mācījis). Vis-bēdīgāk ir ar tiem, kuriem nav kur iet; kam nav kam padoma prasīt; kuri paši sev labākie skolotāji (tos Raksti sauc par āžiem).
Redzi, ja piespiest (ar varu) kādam būt lojālam savai valstij,
visticamāk mēs iegūtu tikai vēl vienu liekuli.

Nepārsteidzies ar ātru atbildi [lasi, domā, (prasi padomu) raksti].


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
biskaps
e-baznīcēns
#114 Nosūtīts: 2.09.2015 10:39   Laboja biskaps
  


Par vispirms , nākamais, visbeidzot esi uzrakstījis diezgan saprātīgi,
tomēr sekojošā lirika gan ir iepriekšparedzama.
Nepiekrītīšu, ka esi redzīgs, jo kā gan esot kāda mīta sastāvdaļa, tu vari apjēgt ko ārpus šī mīta piedāvātā (tomēr ne visu) aptverošā pasaules skatījuma.

Lojalitāte pret [neatkarīgu] valsti - LV
nenozīmē akceptēt [strupceļa] mītu,
kādu šīs valsts [atkarīgā] elite pūlas paturēt
un joprojām uztiept sabiedrībai caur propagandu.

Un ja sakām 'Latvijas intereses',
tad tas nenozīmē ar vienlīdzības zīmi piekabināt klāt - Ukrainas [oligarhu] un ASV [plutokrātu] intereses.

talyc
e-kardināls
#115 Nosūtīts: 3.09.2015 12:34   Laboja talyc
  


Protams, ka vieglākais būtu vienkāršots atbildes variants, kompaktā veidā demonstrēts, tas izskatītos kā no dūres atliekts vidējais pirksts - tieši tāds pats (viens 'starp visiem' taisnais) kā tu, vis-gudrais manis saprātīguma vērtētāj!

- - -
1. es prioritāri runāju par garīgiem jautājumiem [ar skumju izpratni, ka laicīgie klausoties, allaž (ne)saklausīs, jeb citiem vārdiem sakot 'interpretēs dzirdēto pēc pēc sava (ne)garīguma pakāpes). Gluži kā šoreiz, kad piskaps nespēj (ar dziļu nožēlu, ka mana bēdīgā prognoze par viņa dvēseles stāvokli manī ņem virsroku pār manis cerību rast jel dzirksti šajās pelnu pārpilnajās oglēs)... šis nespēj saprast par kādu valsti(valstību) iet runa],
jo prioritāri esmu debesu valstības pilsonis (kā ikviens kristietis).

2. domāju, ka troļļa kungs nu ir gana šeit barots (tādām nožēlojamām dvēselēm ir jāklīst riņķī; tās ir nolemtas mūžīgam izsalkumam savos garīgajos meklējumos; tie ir tādi nolādētie, kuri aizvien meklē jaunu mācību, lai to atraduši, atkal no tās neko nemācītos), jo lietas būtība mums ir izrunāta, jeb skaidra. Jānim Gaisiņam, kā Latvijas iedzīvotājam vai (ne)pilsonim iesaku pārvērtēt savu attieksmi pret Satversmi un nebūt sabiedrības parazītam, bet atrast lietderīgu sevis pielietojumu tautas vispārējā labuma vairošanā (vismaz nekaitēt), vai doties, kur tam šķiet labāk (jo tukša runāšana nedod neko).

3. ja nu vēl kādas nianses, Ukrainas jautājumā, droši, tēma netiek slēgta (vismaz līdz politiskā konflikta atrisinājumam)

Pateicos, e-polemizētājiem
atvainojos par sagātātajām neērtībām
(ja biskapam gribētos še vēl kādu brīdi 'savā sulā' pavārīties)



_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
biskaps
e-baznīcēns
#116 Nosūtīts: 4.09.2015 20:03   Laboja biskaps
  


Ja padomā, kas man principā var būt kopīgs ar nekristīgi lādošu un līdz slimīgumam absurdi apsūdzošu garu,
kāds, Die[va]mžēl, piemīt tev, Tālivaldi Skuja...

Tāpēc, loģiski, arī esam dažādās - (gan garīgi, gan laicīgi) nometnēs.

talyc
e-kardināls
#117 Nosūtīts: 5.09.2015 19:16   Laboja talyc
  




Diskusijas tēma ir par fenomenu ka (un par iemesliem kāpēc) viena un tā paša reliģiskā novirziena divi zari savā starpā konfliktē.

Vai varbūt tas ir jau divu pilnīgi atšķirīgu reliģiju cīniņš?

- - -

Būtiskais jautājums ko še pārdomāt ir: kāpēc rietumu kultūra veicina pašmāju labklājības vairošanos, bet austrumu kultūra aiz sevis atstāj vien postažu?


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Lapa  Lapa 12 no 12:  « Atpakaļ  1  2  3  ...  10  11  12
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup