130. Kāds nav un nevar būt bauslības mērķis?


:: e - POLEMIKA :: / e-POLEMIKA

 Kas ir pilsonis, kas ir Latvija, kas ir latvietis?

Lapa  Lapa 5 no 7:  « Atpakaļ  1  2  3  4  5  6  7  Tālāk »
e-autors Ziņa
biskaps
e-baznīcēns
#41 Nosūtīts: 9.10.2015 18:36   Laboja biskaps
  


Kāpēc rozīgajā, vnk kristīgi reālistiskākā. Eņģeļu šeit nav nekur, viss iepazīstams salīdzinājumā.
Luteriska ortodoksija arī ir plaša lieta, vieniem tā ir kristīgi kafoliska ortodoksija vispār, bet citur pat izveidojas attiecīgais īstenluteŗānu žargons, bez kura nemaz nevar pretendēt uz konfesionālismu.
Nu ja, ar 100% konsekventumu sieviešjautājumā ir tā kā ir, kādi 95% vien sanāk, bet labāk tā nekā nekā.
Un dāmām ļāva pašām sevi diskreditēt, kas varbūt nemaz nebija tik labi un vīrišķīgi kā vnk palūgt viņas aiziet. Auklējas kā ar karstiem kartupeļiem.

Vispār, arhibīskapa stāstu izmantoju kā vienkāršu piemēru ka tās vilkuvalodas ir no pirksta izzīstas.

Maza baznīcveidojuma pārstāvim, kas sevi pozicionā kā opozicionāru lielākai baznīcai ir dabīgi to un tās vadītājus kritizēt. Tas ir tik sena likumsakarība kā protestantisms vispār un piederas pie attiecīgās identitātes mēs vs viņi veidošanas.

- - -

Vēl kas /novērojums/- jo atšķirības minimālākas, jo kritika dzejā un metaforā vairāk ietērpta
, paar cik racionāli konceptuālā valodā šo atšķirību izteikt grūti...

talyc
e-kardināls
#42 Nosūtīts: 12.10.2015 10:33   Laboja talyc
  


ak tu, vilkumēle, nu tad klausies ar (ka dzirdīgs topi)!

...Luteriskā baznīca ir vienprātībā arī par "sieviešu ne-ordinēšanas jautājumu". Ja tas atkal un atkal tiek cilāts un pārvērtēts (liekot šo jautājumu uz balsošanu) tas vien jau norāda, ka kādam ar luterismu (izpratni par to) nav k-kas kārtībā. Tur tad nākamais solis būtum balsot par "jaunu luterismu", pēc tam par "pareizāku kristietību" un visbeidzot par "labāku dievišķumu". [vienkāršotāk sakot ievēlēt citu Luteru, citu Kristu, citu Dievu].

Viena lieta ir skaidra: - ar balsojumu nav noskaidrojama patiesība;
Proti, tā gan ir liela svētība kādai tautai, ja balsojums to (pilnīgā vienprātībā, jeb vismaz ar balsu variākumu) apstiprina; Ja lielākais vairākums turās pie Rakstu patiesības, tad draudzē viss notiek saskaņā ar lūgšanu "...Dieva prāts notiek kā debesīs, tā arī virs zemes" un taisnība var triumfēt (cilvēku taisnība līdzinās Dieva taisnībai).

Taču var gadīties arī tā, ka ir atlicies tikai viens patiess Dieva pravietis, iepretim bezdievīgam (un šķietami vienbalsīgam)pūlim.
Proti, tas, ka viņa taisnība netiek ņemta vērā, tas nekādā mērā nemazina Dieva taisnību un Rakstu autoritāti, taču tauta iet postā, jo (tās lielākais vairākums tā nolēmis) ...tā izvēlējusies savu taisnību (kādu alternatīvu gudrību, jeb surogāt taisnību).

Un pagaidām mēs runājam vēl tikai par laicīgām lietām (lai arī tie saistītos ar draudzes jautājumiem). Baznīca nepazīst tādu kārtību - balsošana ...(meslu mešana oki, tā lūk ir cita lieta, ja ir jāizšķiras kādā jautājumā)... jo Baznīcā ir jābūt vienprātībai.

- - -

Būt vai (ne)būt
tas ir izsķirošais jautājums, kuru nevar izlemt vien ar kādu "par/pret" balsojumu.
Tas ir summējums veselam kompleksam.
Un šeit es runāju gan par Luterismu Latvijā, gan par latvietību kā tādu.

"KAS MĒS ESAM'' (no kurienes nākam, kurp dodamies) ir mūžsenais pasaulīgo jautājums uz kuru tiek (vai tā arī netiek) rastas atbildes Rakstos... (...tiek vai netiek uzklausīta Dieva atbilde).

Varbūt izklausās skarbi, taču realitāte iekš LELB ir gaužām skarbāka (kā es te tā vēl maigi izsakos) tā pat ar tām nacionāl-latvijas perspektīvām ar.

Vai būs gana labi skaidrotāji un vai būs gana daudz uzklausītāju,
tas ir tas kas nosaka tautas izdzīvotspēju pasaulē.




_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
biskaps
e-baznīcēns
#43 Nosūtīts: 12.10.2015 12:04   Laboja biskaps
  


talyc, da' pats tu vilkumēle.

Tā jūs pa vējiem cīnaties ar vējdzirnavām ,
bet nedod Dievs, ka parādās viens nabaga grēcinieks arhibīskaps,
kas arī savu spēju un saprašanas robežās nevēl baznīcai iet pa pieskari...

Atkal nav labi?

Starp citu,
balsojums ir par god.Bites ierosinājumu skaidri ierakstīt Satversmē ka ordināciju var prasīt
v ī r i e š i.
Protams, neredzu jēgu, kāpēc tādas bibliski pašsaprotamas lietas dēļ brāļiem vēl būs jāklausās kaut kādas pačibējušas latviešvalodīgas "bīskapes'' maldu stāstiņos, lai tik triumfētu dermokrātija.

talyc
e-kardināls
#44 Nosūtīts: 12.10.2015 16:21   Laboja talyc
  


vilks!, vilks! - nekur nevilks
tā jau tam jābūt (ja abi neganti), tad viens ar otru nevar satikt (Sal. pam. 29:27) droši vien tā te būs: (kurš stiprāk sitot sev pa krūtīm skaļāku toni izdabūs, tam ar taisnība)... pasaulē tāda (dabiskās izdzīvošanas) kārtība. Kurš bargāk rūc - tas dabūn vairošanās iespēju.
- - -
Taču garīgā sfērā ir aplam citādi. Tur der uzlūkot kaujamu jēru, kas apklusinājis savu brēkšanu. Laicīgā jomā tas, ka tu vēl pretīm runā, tas mani dikti priecē (tātad vēl domājošs). Bet tas gan tev nav uz labu tā idealizēšanas/polarizēšanas tieksme. Tur tava dvēsele ir bēdīgā stāvoklī:

Tad tie, kas ir draugos ir pareizie (tāpēc ka savējie+ tāpēc ka savējos netiesājam), bet svešam defaultā nevar būt taisnība (tāpēc ka savējie nesapratīs- var pašu atzīt par nesavējo). Tāda metode ij laicīgā sfērā ir aplama (saucas blatisms, jeb korumpētība). Tur tas, kas sākotnēji šķietas tāda kā draudzība esam, vēļāki izrādās šķelšanās iegansts; Tas kas pirmā mirklī šķita sabiedrību saliedē, izrādās ir sadzinis nepārvaramas plaisas; Tas ir ko (iz Rakstiem) pazīstam kā pasaules draudzību (kas ir Dieva ienaidība).

Tu nesaproti par ko es runāju? Vai tā tev ir sveša valoda?
jo?: a)runāju svešādas muļķības? b)esmu tev svešais? c)būtiskais (par ko šinī tēmā jārunā) ir kas pavisam cits?


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
biskaps
e-baznīcēns
#45 Nosūtīts: 12.10.2015 19:46
  


Gan laicīgā, gan garīgā sfērā visi ir vienādi,
jo grēcinieki ir tādi paši un viņu darbi visur vienādi,
(kaut arī tā nevajadzētu būt)
lai arī garīgā - ar Kristus dāvāto piedošanu.
Un pat to daudzi pamanās pārvērst par nesodamības sajūtu.

Galu galā atliek vien vērst acis uz augšu un cerēt uz Glābēju...

talyc
e-kardināls
#46 Nosūtīts: 13.10.2015 14:39   Laboja talyc
  


žēl, ka mums nesanāk diskusija (lai ar cik likumsakarīgi tas nebūtu) piskaps

es sakot, ka abi neganti (saksaņā ar ..."Netaisnais taisnajam šķiet negantība esam, un taisna ceļa gājējs ir negantība bezdievim"), to esmu teicis pēc cilvēciskās taisnības,

kuru tu ar še savos vārdos apstiprini
biskaps:
Gan laicīgā, gan garīgā sfērā visi ir vienādi,

bla...bla..bla

Tas, ko es patiesībā teicu (pēc Dieva taisnības) to tu esi palaidis garām, proti (esi izpratis pilnīgi pretēji teiktajam). Redzi, vienam tā negantība ir tikai iluzora, kamēr otram (kuram taču arī ir savs spriedums par 'pretinieka' negantumu) tā ir bezdievīga negantība.

- - -

kāda glābēja tu vēl lūkojies?; ko tu citu ceri ieraudzīt?; liec savām (uz augšu) pārgrieztām acīm atgriezties savās orbītās, ka vari skatīt to, kas ar tevi še runā(jis).


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
biskaps
e-baznīcēns
#47 Nosūtīts: 13.10.2015 15:18   Laboja biskaps
  


Ja zinātu,
cik pa šiem 25.gadiem AD esmu atklausījies,
kad kādi līdz-kristieši,
ielādē kā kalašņikovā patronas ar mēģinājumiem pieķert vārdos un nosodījumiem un tik šauj uz visām pusēm - blablabla!!!
Arī pašam ir bijis periods, kad esmu aizrāvies ar šo vienkāršoto - tādas kā apsūdzošās kristietības formu, jo pārmest un konstatēt problēmu vienmēr ir vieglāk nekā kaut nedaudz to risināt.

Un diskusija ir iespējama, bet konceptuālā valodā, ne Vecās Derības praviešu stilā.
Man Jāņa evaņģēlija stils vienmēr ir bijis tuvāks.

Gābējs, uz kuru vērst acis, Tālivaldi, ir Jēzus Kristus, kas palīdz tostarp pārmērīgi nekrist izmisumā par šaipusīgo baznīcu un ticīgo nepilnību un cilvēku grēcīgumu.

talyc
e-kardināls
#48 Nosūtīts: 13.10.2015 23:28   Laboja talyc
  


nu tad tik stilo vien tāļāki savā 'Jāniskumā' apklājot remdenāto iz-misumu:
vienos vārdos ap-jūsmodams savu brīvo fantāziju-kurzemīti...
...citos atkal cierēdams uz glābēj-krievzemes pusi.
Ej, un izpriecājies labi šai pasaulē, sludinādams tai
savu 'mīļā-miera' n-e-vaņģēliju, liekot
to saviem LELBābelīšiem
sirsniņās.
- - -
pasaules praviešiem jau ar tā pieklājas
pravietot pasaulīgā manierē.
par to jau tev maksā
āmenotāj!

dari tā,
un tev veiksies;
būsi gana cienīts un paēdis!
Lai tik izklausās daudz maz sakarīgi;
Un protams cienīgi un svinīgi - tātad svētbijīgi...
...tā lai tavs iekšējais miers nolaižas pār tevis aplaimoto laju dvēselēm.
Nu un to, ka pa laikam uz Jēzu jātsaucas, redzu tevi nav jāpamāca
tu to esi savā 25 gadu praktizēšanā jau veiksmīgi lietojis...
...tā pat no luterisma frāzēm - ņem un tik lej!
Un kas tev ko gribētu pārmest - tam
lai ir ko nebūs teikt - atbāz:
pats grēcīgs (ak visi mēs
tādi...)!
- - -
lūk ar' tava BAUSLĪBA un EVAŅĢĒLIJS
ko nošķirt tu protot


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
biskaps
e-baznīcēns
#49 Nosūtīts: 14.10.2015 12:50
  


talyc,
tevī ir miris izcils US stila atmodas sprediķotājs
(no tiem, kas metodistus pārkonvertēja par baptistiem un presbiteriāņus par kongregacionāļiem).

Žēl, ka savu talantu tev nākas izšķiest pa kaktiem.

talyc
e-kardināls
#50 Nosūtīts: 15.10.2015 11:20   Laboja talyc
  


Ne tas vien manī ir miris, draudziņ;
Ne vien no savas jūsmošanas esmu kratījies vaļā,
Visa mana vecā būtība ir pīšļi.

Un ja gribi smiet par manu publisko e-darbošanos garīgajā sfērā, to prieku tev negribu atņemt. Savs laiks smiekliem, savs asarām.

- - -

Un lai ar tēma še ir plašāka kā divu tipa 'garīdznieku' savstarpējā plūkšanās, tas tomēr kādam i e-interesentam nākotnē var kalpot par uzskates līdzekli.

- - -

Un uzskates vērts objekts ir ne tas, ka latvieši visos laikos ir bijuši kašķīgi, bet tas, ka tiem ir dabiska spēja nesamierināties ar maldiem. Teiciens, ka strīdos dzimst patiesība nav jāpārprot tajā nozīmē, ka tās rezultātā uzrodas jauna t.s. kompromis-taisnība, ar kuru abas puses(lai ar nav īsti mierā, taču...) mīļā miera labad ir pieņēmušas kā patiesum-aizvietotāj-protēzi. Tas kas citām tautām padodas it viegli, (bet no mūsējās tikai kangariem). Samierināšanās ar netaisnību mūsējiem ir pretdabiska. Mēs vai nu dzīvojam pēc taisnības, vai nu mirstam par to. Tas ir latvietim raksturīgs.

Patiesība dzimst cilvēkā, kurš patisībai tiek atdzemdināts (jo Jēzum nav otreiz jādzimst pasaulē un kā Kristus viņš ir mūžībā dzimis jau pirms pasaules sākuma). Spēja patiesībai pieķerties tiek saukta par patieso ticību. Un šī skaidrā ticība nav salīdzināma ar tiem mēsliem ko heterodoksā(ar maldiem samierināto) sabiedrība mēğina iesmērēt kā x-tietību. Par to ir strīdi un visa cepšanās.


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Lapa  Lapa 5 no 7:  « Atpakaļ  1  2  3  4  5  6  7  Tālāk »
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup