314. Kāda ir „vecā” un kāda tā „jaunā” cilvēka būtība?


:: e - POLEMIKA :: / e-POLEMIKA

 Ko darīt, ja draudzes mācītājs sludina to, kas nav atbilsotošs?

Lapa  Lapa 2 no 6:  « Atpakaļ  1  2  3  4  5  6  Tālāk »
e-autors Ziņa
Janis Dimza
e-baznīcēns
#11 Nosūtīts: 24.03.2016 17:51   Laboja Janis Dimza
  


vai Gvido domā, ka es ar viņu nerunāju?

Tik, ja cilvēks PĒKŠŅI pamet draudzi pēc vienas Bībeles stundas -- līdz tam par tādu varbūtību pat neieminoties, kaut tikāmies ne tikai baznīcā, bet arī bieži vien ārpusē dažādās bērnu un pašu dzimšanas dienās, tad uz to atsaukties labāk nevajag.

Bet galvenais, ka jūsbaznīcas virsvalde vēl gadu vai pāris gadu nelikās ne zinis par šā cilvēka "sūdzību" (ja tā bija tik nopietna, tad taču draudze bij briesmās, un izvēlētajiem pārraugiem bija pienākums glābt draudzi; taču reakcija bija pilnīga nulle), kaut šai draudzē vēl turpināja nākt šo gadu vai divus, piemēram, gan Ķenča sievasmāte un sievasmāsa ar bērniem, gan samarieša sievas māsīca ar mammu (pieņemsim, ka mani un manu ģimeni varēja arī norakstīt pazušanai). Bet šo argumentu par itkā "sūdzību" izvilka, kad vajadzēja atrast iemeslu atstādināšanai, jo, kā Ķencis še pats teica, mācītājs nebija pildījis kādu slepeno solījumu ...

P.S. Protams, ja arguments -- man nāca miegs sprediķu laikā, ir arguments mācītāja sludināšanas nepareizībai (un nevis tam, ka pašam ir problēmas), tad tiešām bija jāieklausās ..

P.P.S. vārdi "nesludina skaidru evaņģēliju" vienmēr ir apgalvojums, kas prasa kaut nelielu izskaidrojumu ar piemēriem; ja neseko izskaidrojums, kas pamato apgalvojumu, tad šis apgalvojums ir tukša, iekalta konf.lut. frāze, lai pateiktu: man viņš nepatīk. Un šai gadījumā, ko Tu, Gvido, piemini, nesekoja itin nekāda izskaidrojuma, diemžēl ..

P.P.P.S. Un pat, ja es ieklausītos, tad jūsbaznīcas virsvaldes oficiālā nostāja tai laikā bija: AD ir konfesionāls mācītājs, ar viņu viss ir ok. Tu taču to, Gvido, atceries, tieši šādu vārdus no sava virsmācītāja mutes tieši šai dienā, Zaļajā 4dienā, pirms astoņiem gadiem, vai ne? Protams, nākamās nedēļas laikā viņš lauza to nezināmo slepeno solījumu, un tad viņš tapa nekonfesionāls, atstādināms .. Bet tas bija tikai tad un ne ātrāk ..

- - -

Tāpēc tēmas papildjautājums būtu: ja Tev šķiet (jo iesākumā droši vien ir jāpieņem, ka Tev ŠĶIET, nevis ka tā ir absolūta patiesība, kas man pēkšņi ienākusi prātā), ka mācītājs sludina pilnīgas blēņas, vai būtu jācenšas rūpīgāk noformulēt, kā tās blēņas izpaužas - pa punktiem, vai arī pietiek ar kādu no zemākminētiem argumentiem?

Piemēram šādiem:
1. ieskaties Rakstos un ticības apliecībās un pats sapratīsi ..
2. ir jāsludina saskaņā ar Rakstiem ..
2. es neko nesaprotu no viņa sludinātā ..
3. viņš nesludina skaidru Evaņģēliju
5. es negribu strīdēties, tāpēc neskaidrošu
6. ja pats to neredzi, tad nevaru palīdzēt
7. man nepatīk viņa sludināšana
8. es gribu dzirdēt ko citu, ko jaunu
9. es nesajūtu Garu viņa sludināšanā

Vai gadījumā tie tūkstošiem klaiņotāju no draudzes uz draudzi nelieto tieši šādus vai līdzīgus argumentus?

Bet klaiņotājus no draudzes uz draudzi, kas apgalvo, ka tas iepriekšējais mācītājs sludina blēņas, mēs taču negribētu aizstāvēt, vai ne??

gviclo
e-kardināls
#12 Nosūtīts: 24.03.2016 18:35   Laboja gviclo
  


Atceros, kad draudzē LELB notika bezdievīga izrēķināšanās ar draudzes priekšnieku Lauciņu, tad es ar to nesamierinājos, tomēr nācās draudzi pamest. Es gan uz citu draudzi negāju, jo pašam bija jāsāk kalpot. Tā bija interesanta pieredze. Šādās situācijās noder laba humora izjūta, citādi šie despoti nezina neko par kristīgām vērtībām.

Šis pseido mācītājs vēl bija uzrakstījis par mani man nezināma satura sūdzību Vanaga kungam. Nācās Vanaga kungam pāris vārdos izskaidrot situāciju, un viņš mani saprata.

Te jāņem vērā, ka baznīckungi ir draudzes kalpi nevis kungi. Kalpi ir jātur īsā pavadā, lai nesatrakojās.

- - -



To zaļo ceturtdienu es atceros. Ar smalkiem auto sabraucām nopietnas lietas apspriest.

Ar cieņu,
gviclo


_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
Janis Dimza
e-baznīcēns
#13 Nosūtīts: 26.03.2016 11:50
  


gan nopietnas, gan ne tik nopietnas piemēram, atceros Tavu stāstu par Taviem piedzīvojumiem pie tramvaja galapunkta Juglā, šķiet ..

talyc
e-kardināls
#14 Nosūtīts: 29.03.2016 16:31   Laboja talyc
  


un kāpēc gan lai mēs negribētu aizstāvēt, klaiņotājus no draudzes uz draudzi, kas apgalvo, ka tas iepriekšējais mācītājs sludina blēņas?

varbūt tas tiešām tā arī ir tiem nabadziņiem nodarīts?

...tad varu aicināt izteikties, minēt piemērus, praktiskos padomus
kā iksvēdienas klausītājam, baznīcēnam bez dziļākām teoloģiskām zināšanām būtu iespējams konstatēt pazīmes, kas liecina par pareizu sludināšanu draudzē


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Janis Dimza
e-baznīcēns
#15 Nosūtīts: 30.03.2016 15:44
  


K.F.V.Valters savās lekcijās par B&E raksta, manuprāt, ļoti precīzi. Un, tas ir, nedrīkstētu baznīcēniem jaukt galvu ar: Tu esi maldu baznīcā, Tev draud pazušana. Manuprāt, lielākā daļa uzskata, ka baznīca, kuru viņi apmeklē ir patiesa baznīca -- ortodoksa/heterodoksa, vismaz sākumā tas nevienu neuztrauc, jo tu esi sajūsmas pilns, ka esi nokļuvis Baznīcā, ka Dievs Tevi mīl, ka tu esi apžēlots, nu kādi nu kurā baznīcā ir tie sludināšanas uzsvari.
Ja nu kāds pazīstams ir tavuprāt heteredoksā kopībā, tad, manuprāt, tu no malas drīksti tikai laistīt viņa ticību ar patiesu mācību, ar patiesu Evaņģēliju, necērtot viņa jaunuzdīgušo ticību, pasludinot, ka viņš ir kopībā ar ķeceriem, kas pelnījuši sodu un pazušanu un ja viņš vēlas izbēgt šī soda, tad viņam steigšus jāpievienojas tavai ortodoksajai baznīcai. Nē, katram pašam ir jāierauga - vai to, ko viņš dzird no kanceles, vai tas sakrīt ar biblisko mācību vai arī ne.

- - -

Te citāts no Valtera:

"Ja es atzīstu: "Baznīca, pie kuras es piederu, ir maldos," man šī draudze jāpamet, lai mani neaptraipītu tās kļūdas, lai man nebūtu līdzdalības svešos grēkos un lai tad, pametot šo ķecerīgo draudzi, es varētu apliecināt īstu, tīru patiesību. Jo Kristus saka: "Tad nu ikvienu, kas Mani apliecinās cilvēku priekšā, to ir Es apliecināšu sava Tēva priekšā, kas ir Debesīs. Bet, kas Mani aizliegs cilvēku priekšā, to arīdzan Es aizliegšu Sava Tēva priekšā, kas ir Debesīs." (Mt. 10:32-33) Pāvils raksta Timotejam: "Tad nu nekaunies liecināt par mūsu Kungu, nedz kaunies manis, viņa gūstnieka." (2. Tim. 1:8)

No tā, ka cilvēks var tikt izglābts jebkurā sektā, ka visās sektantu baznīcās sastopami Dieva bērni, nav jāsecina, ka šajās sektās var palikt. Daudzi to nesaprot; viņi iedomājas, ka tas ir īsti unionistisks princips, turēties pie uzskata, ka katrā no šīm sektām cilvēks var tikt pestīts. Tas ir gan tiesa, un patiesība ir tāda, ka mēs tiekam glābti ticībā, kāda var piemist dažiem šo sektantisko baznīcu locekļiem. Taču, ja es saskatu savas ķecerīgās draudzes maldus un to tomēr nepametu, tad man draud pazušana – tāpēc, ka kļūdas atzīstu, bet negribu no tām atbrīvoties.

Es vēl labi atceros laiku, kad kļuvu ticīgs. Tad es arī pievienojos Apvienotās baznīcas draudzei. Daži gribēja mani aizvest uz luterisko baznīcu. Bet es sacīju: "Es esmu ticīgs un negribu piederēt baznīcai, kas apgalvo, ka tikai tā var sniegt pestīšanu." Bet tad manās rokās nonāca labi raksti un es sapratu, ka tā tas nav. Luteriskā baznīca saka, ka vienīgi tai ir Dieva vārda tīrā mācība, bet tā nesaka, ka tā ir vienīgā baznīca, kas var sniegt pestīšanu, tā pieļauj, ka arī sektās var tapt pestīts, ja nepieņem to kļūdas. Tiklīdz es to biju atzinis, es atstāju Apvienotās baznīcas draudzi un pievienojos luteriešiem. To, ka luteriskajai baznīcai ir patiesība, es biju atzinis jau sen, bet es negribēju izsacīt šādus pāvestiešu uzskatus. Tagad es pamanīju, ka tā nepavisam nemāca, ka nosodāmi būtu visi, kas nomaldījušies kādā ticības tēzē, bet gan tikai tie, kas maldīšanos ir atzinuši un tomēr grib pie šiem maldiem palikt. "

http://www.ebaznica.lv/trisdesmit-otrais-vakara-pr iekslasijums-3380/

talyc
e-kardināls
#16 Nosūtīts: 30.03.2016 17:59
  


Jep
Ārēja piederība pareizajai draudzei gan nav pestīšanas garants
Taču ilgstoša atrašanās klubiņā kuru maldīgi domājas pareizo baznīcu esam
Var izrādīties pazudinoši


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Janis Dimza
e-baznīcēns
#17 Nosūtīts: 30.03.2016 20:30
  


Jā, var izrādīties un var neizrādīties.

B&E XX TĒZE skan:

Sešpadsmitkārt, Dieva vārds netiek mācīts pareizi, ja cilvēka pestīšanu dara atkarīgu no viņa saistības ar redzamo pareizas ticības baznīcu un noliedz pestīšanu katram, kas nomaldījies kādā ticības artikulā.

- - -

Un kā būtu, ja mēs tik daudz nenosodām kādu konkrētu baznīcu (-as), bet gan, pirmāmkārtām, katru konkrētu maldu mācību un sludinātājus, kas tās sludina?

Nu, apmēram, kā Valters te raksta: "Ja jums kādreiz jādzird pārmetums, ka luteriskā baznīca uzdodas par vienīgo, kas var sniegt pestīšanu, ka tā nolād visas citas, tad norādiet uz šo skaisto vietu mūsu apliecībā! Konkordijas formula ir gan nosodījusi reformātu mācību, taču tas neattiecas uz personām, kas maldās vientiesības dēļ, tā nosoda vienīgi aplamās mācības un stūrgalvīgos aplamību mācītājus un zaimotājus. Ļaudis, kas atzīst, ka Kristus to vai citu ir gan sacījis, bet atsakās tam ticēt, ļaudis, kas izturas zaimojoši pret pareizo mācību, nav jāuzskata par Dieva bērniem. Bet ir citi, kas no bērnības uzauguši zināmos maldos, bet turas pie Kristus. Tie var tapt izglābti, tie nav ļauni cilvēki, lai arī var atraidīt luterāni, kas tiem tuvojas. "

Un TIKAI pēc konkrētas maldu mācības izklāsta un noraidījuma, izteikt nosodījumu (bet varbūt dažreiz neizteikt) konkrētai baznīcai, kas pie šīs maldu mācības turas.

Jo, manuprāt, svarīgāk ir uzzināt, saprast KĀPĒC un KĀDAS ir tās maldu mācības, nevis, nezinot KĀPĒC, pasludināt spriedumu -- tie ir heterodoksie vai ķeceri (vai vēl modernāk -- sektanti). Bet kad pajautā: kāpēc tie ir ķeceri (sektanti), tad vienīgais, ko spēt atbildēt: nu mans mācītājs tā teica.

gviclo
e-kardināls
#18 Nosūtīts: 31.03.2016 08:40   Laboja gviclo
  


Mani pārsteidz, ka pēc tik daudzkārtīgiem norādījumiem uz LELB paciestajām maldu mācībām, Jānis saka, ka kādai baznīcai ir pasludināts spriedums tāpat vien.


Turklāt, tas ko tu sacīji augstāk pirmajā teikumā, visu laiku tiek darīts, bet jāņem vērā, ka, ja to darītu pats LELB, tad LELB nebūtu heterodoksa baznīca.

Ja baznīca grib būt luteriska, precīzāk sakot, ja baznīca nes vārdu "luteriska" tai ir savi pienākumi un atbildība. Brīnos par LELB "luteriskajiem" pīlāriem, kas kļuvuši par tārpiem ābolā.


Ar cieņu,
gviclo


_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
talyc
e-kardināls
#19 Nosūtīts: 31.03.2016 13:19
  


Tas ir tas, ko es saku par sasālīšanos, iesālīšanos, apsālīšanos
Paturēt sāli sevī... ko gan tas citu nozīmē, kā palikt pie skaidrās ticības un skaidrā mācībā
Ij tad, kad visa vide vāji sāja
kad tā par visām varītēm, to sāli, kas tevī atlicies cenšas izšķīdināt sevī

netopiet pasaulei līdzīgi!... no kurienes tas?... kas to mums mācījis??

taču to es runāju uz tiem, kuriem it kā IR sāls sevī, taču tie iedomājas, ka ar to daudzumu šiem pietiksies kādu baikāla ezera lieluma ūdenstilpni vismaz baltijas jūras sāļumā pārtaisīt


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Janis Dimza
e-baznīcēns
#20 Nosūtīts: 31.03.2016 18:50
  


Gvido, es nerunāj' par mācītājiem. Ar tiem var runāt skaidru valodu, taču arī ar viņiem nav jēgas iesākt sarunu ar: LELB ir heterodokss.

Tikpat labi es varu iesākt sarunu ar Tevi: KLB ir heterodokss. Un no mana skatpunkta tā ir taisnība, taču jēgas tam nebūs, ja vien neturpināsim sarunu bez aizvainojumiem.

Un pat tad. Manam mērķim nebūtu jābūt izvilkt Tevi no heterodoksās baznīcas, kurai Tu piederi, bet gan stiprināt Tavu ticību, stiprināt pareizo atziņu, un ja redzu kādus maldus, tad norādīt uz patiesību, izskaidrojot ar Rakstiem, ar ticības apliecībām vai baznīctēviem, LAI TU TURĒTOS PIE PAREIZĀS MĀCĪBAS, neatkarīgi no savas baznīcpiederības.

Un tad, ja kādu dienu sapratīsi, ka Tu nevēlies būt kopā ar tiem, kas ved Tevi maldos (kam ir labi tā, kā ir), tad Tu meklēsi baznīcu, kas ir ortodoksāka.

- - -

bet, ja par tēmu -- iepriekš teiktais nozīmē: pirmkārt (pirms aiziet prom) ir svarīgi saprast, KO TAD ĪSTI tas mācītājs sludina, kas nav atbilstošs Rakstiem. Saprast to, lai varētu pateikt/izskaidrot gan pašam mācītājam, gan pārējiem, kas klausās šo mācītāju.

Lai nebūtu tā: tas aiz stūra sludina tā, kā man patīk; bet tu sludini kaut ko nesaprotamu, to, kas man neiet pie sirds.

Lapa  Lapa 2 no 6:  « Atpakaļ  1  2  3  4  5  6  Tālāk »
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup