289. Ko mēs lūdzam Svētās Lūgšanas septītajā lūgumā?


:: e - POLEMIKA :: / e-POLEMIKA

 e-refleksijas, e-apceres

Lapa  Lapa 1 no 2:  1  2  Tālāk »
e-autors Ziņa
Una
e-baznīcēns
#1 Nosūtīts: 7.01.2019 15:54
  


Diezgan bieži sanāk lasīt e-baznīcas e-refleksijas un e-apceres.

REFLEKSIJA (no latīņu: reflexio — 'vēršanās atpakaļ'):

1. filozofijā — cilvēka teorētiskā darbība, kurā viņš izzina savu rīcību un likumus. Izšķir 3 refleksijas veidus:

elementārā refleksija (analizē rīcību un zināšanas, rosina pārdomas par to robežām un nozīmi);
zinātniskā refleksija (kritiska teorētisko zināšanu analīze ar tādu metožu un paņēmienu palīdzību, kādi raksturīgi attiecīgajai zinātnei);
filozofiskā refleksija (domāšanas un esamības, cilvēces kultūras galējo pamatojumu apzināšanās).

2. psiholoģijā — cilvēka pašizziņa, kas izpaužas savu personīgo pārdzīvojumu, sajūtu un pārdomu uztvērumos un apcerēšanā. Refleksija ir ne tikai sevis saprašana un zināšanas par sevi, bet arī noskaidrošana, ko citi zina par mani, kā saprot manas personības nozīmes, emocionālās reakcijas utt.

APCERE (Vikipedijā skaidrojuma nav)

Mans jautājums būtu, - Vai pie refleksijām vajadzētu norādīt, kas tas par refleksiju veidu ?
Vai no refleksijas veida ir atkarīga Svēto rakstu - Bībeles citātu precizitāte?

Jo lasot autoru refleksijas un apceres saskaros gan ar precīziem citātiem no Bībeles, gan arī neprecīziem, un ja tā varetu teikt arī ar aptuveniem Bībeles citātiem, un ar "izgriezumiem"no citātiem.

Daži piemēri:

KRISTUS ATGRIEŠANĀS ZĪMES, KAS ATTIECAS UZ iSRAĒLA TAUTU UN TĀS ZEMI

07.01.2019 Autors: Jozefs Imbergs e-refleksijas

Jautājums par saistību starp jūdu tautu un Kristus atgriešanos centrējas ap šiem vārdiem: "Es jūs, brāļi, negribu atstāt neziņā par šo noslēpumu, [..] proti, ka vienai Israēla daļai sirds tikusi nocietināta, līdz kamēr pasaules tautas visā pilnībā būs iegājušas, un tādā kārtā viss Israēls tiktu glābts" (Rom.11.25-27).

# ( Vai var"noraut, nepabeigt" citātu -(" jo ir rakstīts: no Ciānas nak Glābējs, Viņš novērsīs bezdievību no Jēkaba. 27 Un šī būs Mana derība ar viņiem, kad Es dzēsīšu viņu grēkus."Rom.11.25 -27))#



JĀAPŽĒLOJAS PAR HARIZMĀTIEM

05.01.2019 Autors: talyc e-refleksijas

Ir jāsaprot harizmātu domāšana (kāda godība un kāda gaisma tos apstaro) un kādā ticībā tie stāv (vai krīt). Godīgākie no tiem patiesi tic, ka tic "esmu kristietis – Kristus darba turpinātājs – darīšu visu ko viņš būtu darījis + vēl vairāk...". Un šie atsaucas uz Rakstiem (Jņ.14:12),

# šitādam ir jābūt precīzam citātam no Bībeles(12 Patiesi, patiesi Es jums saku: kas Man tic,tas arī tos darbus darīs, ko Es daru, un vēl lielākus par tiem darīs, jo Es noeimu pie Tēva. (Jņ.14:12)) Vai var atsaukties uz Bībeles citātiem tos precīzi necitējot, bet uztverot šo citātu galveno domu?#




Tie ir laicīgi ļautņi, kas dzenās pēc laicīgām "kristīgajām" vērtībām. Par tiem teikts – ka tie paši nožēlojamākie (1.Kor.15:19).

# Nesaprotams kādēļ šāds tekst no autora šai atsaucei no Bībeles - ((19 Ja mēs tikai šinī dzīvē vien ceram uz Kristu, tad esam visnožēlojamākie cilvēki."(1.Kor.15:19)) #


P.S. Protams ir Jaunais Bībeles tulkojums ar kuru neesmu iepazinusies un netaisos to darīt.
P.S.Vai zinātniskā refleksija būtu piemērotākais refleksijas veids e- baznīcas publicētajām refleksijām? Vai Teoloģija ir zinātne?

Una
e-baznīcēns
#2 Nosūtīts: 7.01.2019 21:47
  


Es laikam pati arii zinu atbildi, proti esmu lasiijusi nekvalitatiivus tulkojumus.Ja tulks nav kristietis, vinjam iespeejams neruup, lai teksts saskaneetu ar noraadi Bībelē.

Roberto
e-pāvests
#3 Nosūtīts: 9.01.2019 12:56
  


Una:
Vai pie refleksijām vajadzētu norādīt, kas tas par refleksiju veidu ?
Vai no refleksijas veida ir atkarīga Svēto rakstu - Bībeles citātu precizitāte?

e-refleksija ir autora domas par konkrētu tematu
e-apcere ir autora konkrētu Dieva vārdu izklāsts


_____________________
simul iustus et peccator
Janis Karklins
e-baznīcēns
#4 Nosūtīts: 13.01.2019 12:35
  


Sanāk, ka e-refleksija ir bīstama, jo var tikt viegli pārprasta un nav skaidri saprotama(izņemot autoru)?

Roberto
e-pāvests
#5 Nosūtīts: 14.01.2019 08:42
  


Janis Karklins:
Sanāk, ka e-refleksija ir bīstama, jo var tikt viegli pārprasta un nav skaidri saprotama(izņemot autoru)?

e-baznīcā publicēto e-refleksiju autoru domas ir stigri balsttas bibliskajos pamatprincipos... bīstamība, lasot tās, pastāv tikai tiem, kuri piekrīt nebibliskiem viedoķliem


_____________________
simul iustus et peccator
Una
e-baznīcēns
#6 Nosūtīts: 14.01.2019 21:39
  


Vai e-refleksijām, e- apcerēm nebūtu stingri jābalstās Dieva vārdā - "Bībelē",

( P.S. kas ir bibliskie pamatprincipi?, Vai tas rakstīts kaut kur Bībeles sākumā?)

Un piemēram, ja tu esi no draudzes, kuras mācītājs stingri turas pie Dieva vārda, kas nava jaunais bībeles tulkojums, tad aiz savas pārliecības un cieņas pret savu mācītāju ,draudzi, Tu nedalīsies ar tādām e-baznīcas e- refleksijām vai e-apcerēm, kuru atsauces ir vai nu kļūdainas, vai neprecīzi iztulkotas, vai ņemtas no jaunā bībeles tulkojuma.
Un ja kāds jaunpienācējs, kas kā Berojas jūds, grib pārbaudīt vai rakstītais vārds atbilst patiesībai, tad, man šķiet, e-baznīcas publicētie raksti nebūtu īstā vieta, kur to pārbaudīt.

Roberto
e-pāvests
#7 Nosūtīts: 15.01.2019 15:35   Laboja Roberto
  


Una:
Vai e-refleksijām, e- apcerēm nebūtu stingri jābalstās Dieva vārdā - "Bībelē",

kas liek domāt ka tā tas nav?

Una vai Bībeles tulkojums - jebkurš jaunasi / vecais / Glika nevarētu būt Dieva vārda interpretācija?

Vecās Derības tulkošana no ebreju uz koinē (sengrieķu) valodu arī tika kritizēta, tomēr kristīgā bazmīca to uzskata par Dieva vārdu. Un vai tad LXX (Septuaginta) ir tulkota burtiski vārds vārdā?


_____________________
simul iustus et peccator
Janis Karklins
e-baznīcēns
#8 Nosūtīts: 16.01.2019 08:55
  


Roberto:
e-baznīcā publicēto e-refleksiju autoru domas ir stigri balsttas bibliskajos pamatprincipos... bīstamība, lasot tās, pastāv tikai tiem, kuri piekrīt nebibliskiem viedoķliem

jā, Robert, gandrīz varētu piekrist, ja bibliskais princips neteiktu visu pārbaudīt..

Janis Karklins
e-baznīcēns
#9 Nosūtīts: 16.01.2019 09:03
  


Una:
Vai e-refleksijām, e- apcerēm nebūtu stingri jābalstās Dieva vārdā - "Bībelē",

( P.S. kas ir bibliskie pamatprincipi?, Vai tas rakstīts kaut kur Bībeles sākumā?)

Un piemēram, ja tu esi no draudzes, kuras mācītājs stingri turas pie Dieva vārda, kas nava jaunais bībeles tulkojums, tad aiz savas pārliecības un cieņas pret savu mācītāju ,draudzi, Tu nedalīsies ar tādām e-baznīcas e- refleksijām vai e-apcerēm, kuru atsauces ir vai nu kļūdainas, vai neprecīzi iztulkotas, vai ņemtas no jaunā bībeles tulkojuma.
Un ja kāds jaunpienācējs, kas kā Berojas jūds, grib pārbaudīt vai rakstītais vārds atbilst patiesībai, tad, man šķiet, e-baznīcas publicētie raksti nebūtu īstā vieta, kur to pārbaudīt.

..bet kas, Una tevis augstāk minētajā rakstā par harizmātiem nebija saskaņā ar Dieva vārdu? Manuprāt šis ir tas gadījums, kad Tu pati pārliec akcentu no būtiskā uz otršķirīgo.

Una
e-baznīcēns
#10 Nosūtīts: 18.01.2019 16:14
  


Es varu tikai Jums pajautāt, kā to bija jautājis viens macītājs

"Vai Jums ar Jēzu Kristu nepietiek?"

Lapa  Lapa 1 no 2:  1  2  Tālāk »
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup