254. Kāpēc trešo ticības locekli beidzu ar vārdiem: "Tas ir tiešām tiesa"?


:: e - POLEMIKA :: / Kas ir luterisms?

 Par garīgo amatu

Lapa  Lapa 2 no 7:  « Atpakaļ  1  2  3  4  5  6  7  Tālāk »
e-autors Ziņa
ddauka
e-baznīcēns
#11 Nosūtīts: 17.04.2007 02:57
  


ja MJ saņemtu kopā visus savus gara spēkus un lasītu citēto nodaļu no sākuma, tad varbut Dievs dotu viņam tur saburtot, ka Simanis Jonas dēls bija atkal tapis par zivju ķērāju, kuru tad Jēzus visā lēnprātībā griež atpakaļ pie savām avīm. Un NEKO vairāk!!!

MJ
e-baznīcēns
#12 Nosūtīts: 17.04.2007 13:48
  


ddauka
a MJ saņemtu kopā visus savus gara spēkus un lasītu citēto nodaļu no sākuma, tad varbut Dievs dotu viņam tur saburtot, ka Simanis Jonas dēls bija atkal tapis par zivju ķērāju, kuru tad Jēzus visā lēnprātībā griež atpakaļ pie savām avīm.
===
Varbūt Pēteris vienkārši gribēja ēst? Galu galā, klaiņošanas kopā ar Jēzu un pārtikšanas no muitnieku galdu labumiem laikmets bija beidzies, vajadzēja kaut kā nebūt pašam sev iztiku gādāt...
Pāvils, pēc tam, kad bija kļuvis par apustuli, arī pilnīgi un galīgi neatteicās no sava telšu taisītāja amata.


_____________________
The most important thing is not to BOYANE
little_lynx
e-baznīcēns
#13 Nosūtīts: 17.04.2007 15:08
  


Cik var saprast, tad tiek noraidīta kāda īpaša un tieši "garīga" vara- nu kaut kas kā augstākās instances tiesa "garīgos" jautājumos, ar īpašām pilnvarām un īpašu iedarbību- reducējot šo augstāko varu tikai uz ekonomiskiem, praktiskiem jautājumiem t.i. neatceļot laicīgo hierarhiju , kas nepieciešama kārtības labad. Bet tas tāds visai "dziļš" jautājums par to kā cilvēks kļūst par mācītāju utt.
Par zveju un ēst gribēšanu- nav tieša norāde uz to, ka gribēja ēst, tik pat labi var domāt, ka grūtā brīdī cilvēks vēlas darīt ko pazīstamu, atgriezties pie tā kas bijis "kā dzīves jēga". Bet -"gani manas avis"- nav jau -tikai Tu, Pēteri, drīksti ganīt manas avis, Tev jānodod tālāk pilnvaras citiem ganiem (nezinu, bet domāju, ka parasti jau gans ganam nenodod pilnvaras, saimnieks izraugās jaunu ganu vai ganus).

MJ
e-baznīcēns
#14 Nosūtīts: 17.04.2007 15:35
  


Lai nu kā, bet Jēzus frāze, veltīta Pēterim `Gani manas avis` tomēr ir kas vairāk par 12. apustuļa (Matija?) izraudzīšanu Jūdas Iskariota vietā, lozējot.


_____________________
The most important thing is not to BOYANE
little_lynx
e-baznīcēns
#15 Nosūtīts: 17.04.2007 16:38
  


Tā jau visai sarežģīti šādās situācijās sākt "svērt".
Pēteris iepriekš bija trīs reizes tiešā veidā aizliedzis Kristu. Konkrētā saruna , protams, viņam ir ļoti īpaša, jo šeit viņš saņem kā atkārtotu uzaicinājumu būt par ganu , zināma saistība ar- lai Jūsu ticība nemitētos. Bet tā jau nav nekāda publiska un svinīga iecelšana amatā, parasta saruna ezera krastā.
Savukārt par meslu mešanu jeb lozēšanu- pirms tam tiek lūgts Dieva padoms un diez vai kādam bija nolūks izdarīt ko vairāk vai mazāk salīdzinājumā ar kādu citu notikumu. Jā, šāda procedūra var šķist mazliet dīvaina, bet tad jājautā vai šāda izraudzīšana vispār bija jāveic. Ja sāk diskutēt par metodi- varbūtības teorija taču daudz racionālāka un savā ziņā taisnīgāka, nekā , piemēram, kāda neracionāla un zinātniski nepierādāma īpaša un vienpersoniska atklāsme apustulim Pāvilam ( bez Pētera vai citu apustuļu sākotnējas līdzdalības un tiešas pilnvaru piešķiršanas), kurš savukārt kļūst par liela apjoma sludināšanas un teoloģiska darba veicēju. Tad kāpēc varbūtības teorija mazāk vērta nekā saruna ezera krastā vai kāda "nepierādāma" atklāsme? Vai attieksme pret metodi saistīta ar to , ka Matijs nav kļuvis par pazīstamu sludinātāju un teologu? Droši vien varēja lietot arī jebkuru citu metodi- vienkāršu vairākumu balsojot, kvalificēto vairākumu, konsensusu utt. , bet rezultāts būtu analogs. Cilvēka darbs ir cilvēka darbs.

MJ
e-baznīcēns
#16 Nosūtīts: 17.04.2007 17:12   Laboja MJ
  


little_lynx

Te rodas jautājums, no kurienes tad uzstādījums, ka apustuļiem jābūt tieši 12, un kāpēc Jēzus pats, pēc augšāmcelšanās labu laiku tusēdams mācekļu vidū (ja mēs šādai epizodei, protams, ticam), neizraudzījās 12. apustuli, kam stāties Jūdas Iskariota vietā?

No šodienas skatu punkta ir loģiski, ka 12. apustuļa vieta patiešām drīzāk pienāktos apustulim Pāvilam.


_____________________
The most important thing is not to BOYANE
talyc
e-kardināls
#17 Nosūtīts: 17.04.2007 17:35   Laboja talyc
  


Lai nu kā, bet Jēzus frāze, veltīta Pēterim `Gani manas avis` tomēr ir kas vairāk par 12. apustuļa (Matija?) izraudzīšanu Jūdas Iskariota vietā, lozējot.
- - -
draudziņ tu netiec un netiec vaļā no aizsprieduma ar kuru velns tev un lielākai daļai pasaules prātu aizmālējis acis... tā, ka jūs skatīdamies neredzētu, ka ne uz miesīgo(raksturā vājo) Pēteri Kristus licis svēto misiju, bet uz viņa atziņu(ticību), ka Kristus ir Dieva dēls.
- - -
Vispār jau to var interepretēt dažādi un katoļu fiška par sukcesiju šibko antibibliska nav.
- - -
tā, ka redzi (kam acis dotas), ka miesīgais cilvēks (neredz) nesatver, to, kas gara valodā runāts tapis


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
MJ
e-baznīcēns
#18 Nosūtīts: 17.04.2007 17:37
  


talyc
tā, ka jūs skatīdamies neredzētu, ka ne uz miesīgo(raksturā vājo) Pēteri Kristus licis svēto misiju, bet uz viņa atziņu(ticību), ka Kristus ir Dieva dēls.
===
Vai tad pārējiem apustuļiem ticība tam, ka Kristus ir dieva dēls, bija mazāka?


_____________________
The most important thing is not to BOYANE
talyc
e-kardināls
#19 Nosūtīts: 17.04.2007 17:43   Laboja talyc
  


nu palasi šo: "Sīmani, Jāņa dēls, vai tu Mani mīli vairāk nekā šie?"

atbilde: "Kungs, Tu zini visas lietas, ...

... un mēs no Evaņģēlijiem zinām, ka Kristum bija gan arī kāds mīļāks māceklis ... jā, tas Jānis bija


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
talyc
e-kardināls
#20 Nosūtīts: 17.04.2007 18:07   Laboja talyc
  


Redzi, tad nu ne par laicīgām lietām
(tipa draudzes administrēšana, naudas maka turēšana, zivju-maižu izdalīšana trūcīgajiem...utml...)
ne par to šinī "svētās suksesijas" brīdī iet runa
- - -
tā pat kā ne par to, ka Pēteris būtu izrādījies visatbilstošākais garīgajam amatam no visiem, bet par aicinājumu un sekošanu, aicinātājam [kas ir vienlaicīga darbība (kā braucot ar ūdensslēpēm)]
- - -
redzi, Pēteris gan miesā visu laiku bija sekojis Kristum
(pat teicies iet visur līdzi, kurp Kristus noies), bet tikai pēc šī sarunas (Kristus aicinājuma) viņš to patiesi sāk darīt [vai tu MJ jau zini ūdensslēpošanas teoriju?]
- - -
dzirdi, mani ?, MJ, ? ...līdz tam Pēteris bija vairāk skatījies uz citu ticību (uz cilvēku; uz ticīgajiem), bet Kristus tieši viņam saka, kad šis vēl aiz Jāņa grib ķerties sakot "Bet kas būs ar šo, Kungs?"
22. Jēzus viņam saka: "Ja Es gribu, lai šis paliek, tiekāms Es nāku, kāda tev daļa? Tu seko Man!"
- - -
saproti? T u seko Man!


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Lapa  Lapa 2 no 7:  « Atpakaļ  1  2  3  4  5  6  7  Tālāk »
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup