Exeģēze un Bībeles valodas
Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.
E-BAZNICA
E-BIBELE
e-BĻJ
E-LTA
e-POLEMIKA
Atbildēt
STATISTIKA
MEKLĒT
e-KĀRTĪBA
69. Ko Dievs piekodina mums ar ceturtā baušļa apsolījumu?
LATVIJAS LUTERANIS
-
pasaule kristieša acīm
:: e - POLEMIKA ::
/
e-POLEMIKA
Exeģēze un Bībeles valodas
e-autors
Ziņa
Mulders
e-baznīcēns
#1
Nosūtīts: 14.09.2007 15:27
Jautājums šeit, KLB adeptiem varbūt, ja nelasāt LELB forumu. Šoreiz man nav svarīgi kurš atbild, interesē visas atbildes, jo nav man pašam vēl savs viedoklis:
1. Vai KLB organizē kādus koine/senebreju valodu seminārus?
2. Es dzirdēju tādu versiju un gribēju, lai šejienes zinošie koine speči to apstiprina vai noliedz. Jēzus runājot šos vārdus lieto divus vārda "būt" formas, vienu attiecinot uz Ābrahamu un otru uz es. Tas koments, ko es dzirdēju, apgalvoja, ka koine valodā vārdam "būt" ir divas formas, viena kas runā par vispārīgu ontoloģiju existenci neattiecinot to uz laiku, un cits, kas runā par būšanu laika kontextā. Tādējādi tieši grieķu texts šajā vietā atklāj ne tikai to, ka Kristus uz sevi attiecina "ES ESMU" vārdu, kas pieder tikai Dievam, bet arī pasaka, ka Abrahama un Jēzus existence ir principāli atšķirīga. Ka pirms Abrahams sāka existēt laikā, Kristus existēja jau ārpus un pirms laika!
Vai tā ir?
talyc
e-kardināls
#2
Nosūtīts: 14.09.2007 16:47
nu bet kā tu atrodi šo:
Iesākumā bija Vārds, un Vārds bija pie Dieva, un Vārds bija Dievs. Tas bija iesākumā pie Dieva. Caur Viņu viss ir radies, un bez Viņa nekas nav radies, kas ir. [Jņ.1:1-3]
- - -
kā gan tas varētu būt citādi? kas tad ir Abra(ha)ms? - taču ka radība!
_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Mulders
e-baznīcēns
#3
Nosūtīts: 14.09.2007 16:56
talyc, nu jā... tak uzsvars bij uz šiem "būt" formām? Vai tās tiešām ir dažādi "būt" no gramatikas ne no kontextuālā viedokļa?
talyc
e-kardināls
#4
Nosūtīts: 14.09.2007 17:04
nezinu,
par gramatiskām formām grieķiski tak vari parasit Aleksandram Bitem (vai ja viņš vēl nepateiks, tad Dainim Zepam)
kāds sakars te ar KLB rīkotajiem/nerīkotajiem semināriem??
_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Mulders
e-baznīcēns
#5
Nosūtīts: 14.09.2007 17:34
talyc, sakars nebij... tie ir divi jautaajumi pie viena!
talyc
e-kardināls
#6
Nosūtīts: 14.09.2007 18:37 Laboja talyc
ā, nu tad par to otro jautājumu tev visupirms nāksies noskaidrot, kas tas tāds KLB un kāds tai kopsakars ar Augsburgas institūtu, un kādu lomu tajā visā vēl spēlē... bet to tak labāk mēģini pa tiešo caur LL
- - -
e-baznīca nekādus seminārus neorganizē
ja nu vienīgi kādus e-minārus
ar ci-eņu,
Jūsu e-sence
_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
...bet es teikšu tā:
»
e-baznīcēns
»
Parole
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai
REĢISTRĒJIES
.
e-INFORMĀCIJA
e-POLEMIKA
Kas ir luterisms?
Kristīgā mācība
e-BĪBELES stunda
e-JOKI
⇑Augšup
e-autori
Aleksandrs Bite
Dītrihs Bonhēfers
Toms G. A. Hardts
Dr. Mārtiņš Hemnics
Dr. Mārtiņš Luters
Georgs Mancelis
Ilārs Plūme
Karls Olafs Rozeniuss
Markku Särelä
Juris Uļģis
Karls F. V. Valters
Karls Frederiks Vislofs
Hermanis Zasse
e-iesakām
e-AFIŠA
e-ARHĪVS
e-DRAUGIEM
e-FACEBOOK
e-INSTAGRAM
e-KREKLS
e-PASTS
e-REKLĀMA
e-RSS
e-TWITTER
e-YOUTUBE
e-norādes
Bauslība un Evaņģēlijs
bībele
Essay File
ilustrētā baznīca
Jaunās Derības dokumentu ticamība
KLB
Kristietības vēsture
kristīgie pasākumi
Laikmeta zīmes
LMF
Lutheran Theology
miniBB
nekur.lv
Благая Весть
ABONĒ
atbildes