114. Kādu lietu iekārošanu Dievs aizliedz ar devīto un desmito bausli?


:: e - POLEMIKA :: / e-POLEMIKA

 Dievs vai dievs?

Lapa  Lapa 2 no 3:  « Atpakaļ  1  2  3  Tālāk »
e-autors Ziņa
Peteris
e-baznīcēns
#11 Nosūtīts: 2.02.2011 21:28
  


Patiešām, KPax, Tu neesi vienīgais, kas uz Dievu un ticību skatās caur burtu un gramatiku.

KPax
e-baznīcēns
#12 Nosūtīts: 3.02.2011 02:20
  


... neredzu loģiku Tevis rakstītajā, Pēteri, atvaino. Tēma ir nepārprotami gramatiska - ar kādu burtu, lielo vai mazo, latviešu valodā tiek rakstīts vārds "dievs". Tavas emocijas taču nenosaka, ar kādu burtu rakstām cilvēks/latvietis/vīrietis un ar kādu rakstām Tavu vārdu - to nosaka latviešu valodas gramatikas likumi.

Peteris
e-baznīcēns
#13 Nosūtīts: 3.02.2011 12:39
  


Tu esi neapgāžams, jo stingri stāvi uz likumiski noteiktām gramatikas un pareizrakstības normām. Bībelei būs grūti laiki, jo tā vairāk seko garīgām normām. "Iesākumā bija Vārds, un Vārds bija pie Dieva, un Vārds bija Dievs."(Jņ.1:1). Neko darīt... Šķiet, ka neesi no Antiteista slakas, tāpēc varu Tev pajautāt, kur ceri nonākt- debesīs vai Debesīs?
PS Interesanti, vai elle kaut kur ir Elle, neesmu papētījis

KPax
e-baznīcēns
#14 Nosūtīts: 3.02.2011 13:55
  


Tik viennozīmīgi un neapgāžami arī gluži viss nav, tieši tāpēc iepriekš rakstīju, ka "šobrīd" latviešu valodā dievs, manuprāt, ir sugas vārds. Tomēr - ja runa ir konkrēti par latviešu tautas mitoloģiju, tad Dievs ir jāraksta ar lielo sākumburtu, tāpēc, ka tas latviešu mitoloģijā ir debesu tēva/radītāja utml. vārds, tāpat kā Tavs vārds ir Pēteris un īpašvārdus mēs rakstām ar lielo burtu. Analoģiski ir ebreju eloah un Jahve. Attiecīgi, sekojot latviešu tradīcijai, ebrejiem visus dievus vajadzētu saukt nevis par elohim, bet par par jahvēm. Tāpēc arī rakstīju par privatizēšanu.

Kas attiecas uz Tavu jautājumu...
Pēteri, es ceru dzīvot un baudīt savu dzīvi te un tagad, jo, manuprāt, tas ir viss, kas mums ir un jelkad būs. Gan elle, gan debesis ir tepat, uz Zemes, mūsu galvās. Kā matērijas vilnīši, uz brīdi salipuši kopā, mēs, nonākot krastā, sašķīdīsim un atgriezīsimies jūrā, dodot vietu nākamajiem vilnīšiem. Vienīgais veids kā mēs turpināsim dzīvot te, ir mūsu paveiktais, atmiņas par mums un, pats galvenais - mēs turpināsim dzīvot mūsu bērnos. Mēs jau esam nemirstīgi...

Peteris
e-baznīcēns
#15 Nosūtīts: 3.02.2011 17:36
  


Par 1. pusi. Tas ir vismaz interesanti. Latviešu mitoloģijā iedziļinājies nekad neesmu, zinu galīga laja līmenī dažus vārdus un Pērkonu kā galveno no tiem. Bet
Klusiet jauni, klusiet veci-
Dievs ienāca istabā! Kas ienāca istabā?! Un (ne mana gudrība, bet kaut kas uzsprāga) - latvieši ir vienīgā tauta, kam Dievs vienlaikus bija Dieviņš- ne nicīguma vai niecīguma izpausmē, bet bijīgas mīlestības izpausmē. Šķiet, Tev debesis ir debesis jeb tikai virziens uz augšu, tad varbūt nezini, ka kristiešu Dievs ir Mīlestība( nevis mīlestība ir dievs!)! Vai latvieši nenesa līdzi cauri mūžiem īsto pirmsākumu un, sastopot (diemžēl, zināms, kā tas notika...) Jēzus Kristus mācību, loks noslēdzās, un latvieši savu Dievu ieraudzīja ne aiz muguras, bet savā priekšā- ne Jahvi ne Elohimu, bet Trīsvienīgo Dievu.
Par otro daļu... Ceri un novēlu Tev saņemt cerēto! Tikai - tas ir tik maz- sīks mirklītis mūžības jūrā. Mēs jau neesam nemirstīgi! Atmiņas un bērni , ja ir, arī pastāv vienīgi nolikto zemes laiku, un tad Tavi vilnīši izgaisīs kā Mēness jūrās. Vienīgais patiesais ceļš uz Dzīvību ir Kristus, kurš klauvē arī pie Tavām durvīm! Nelecies, bet ieklausies...

KPax
e-baznīcēns
#16 Nosūtīts: 3.02.2011 22:55
  


Domāju, Pēteri, nevienam nenāk par ļaunu uzzināt nedaudz arī par savas tautas mitoloģiju, līdz ar to man prieks, ka saruna jau ir izdevusies. Kas un kā, savukārt, radīja kristiešu Trīsvienīgo dieva konceptu, esmu pārliecināts, Tu zini labāk, nekā es - 325. gads, divi mēneši nu ļoooti spraigas diskusijas un lūdzu - Konstantīns I: tēvs un dēls ir viena substance, kā arī abi ir mūžīgi. 360. gadā Konstantīns II precizēja kas un kā... Esi kaut kur Bībelē redzējis vārdu "trīsvienība"? Domāju, neesi un tātad - kas ir radījis šo konceptu? Un vai tad Bībelē dievs nepārprotami nav aizliedzis interpretēt savus vārdus? Tā, ka, manuprāt, kristieši, saucot savu dievu par "Trīsvienīgo Dievu", grēko ne pa jokam. Palabo, lūdzu, ja kaut kur kļūdos.

Tikai - tas ir tik maz- sīks mirklītis mūžības jūrā.

Pēteri, atceries šos savus vārdus, kad Tava dzīvība kādreiz būs apdraudēta. Jā, mūsu dzīves ir mirklis ģeologiskos vai astronomiskos mērogos, tomēr tas nebūt nav maz, bet, neskatoties uz to, mums nav viegli pieņemt nenovēršamo. Tas ir cilvēciski un saprotami un Tava ticība piedāvā Tev "piemānīt" šo neizbēgamo. O.k., ja tas Tavu dzīvi padara komfortablāku, ja tas palīdz Tev vieglāk pieņemt nenovēršamo, tad - kāpēc ne? Ir cilvēki, kas ir ar mieru maksāt noteiktu cenu par šo komfortu un ir cilvēki, kam šī cena ir viennozīmīgi par augstu. Es piederu pie pēdējiem: man nav problēmu dzīvot ar apziņu, ka šī dzīve ir viss, kas ir, nav problēmu dzīvot ar apziņu, ka ir lietas, kuras pagaidām nezinām vai neizprotam, bet man viennozīmīgi būtu problēma dzīvot ar atbildēm, kuras ar ļoti lielu varbūtību ir aplamas.

Ak jā, un, tici man - nav nepieciešams jelkāds dievs, lai mīlētu...

talyc
e-kardināls
#17 Nosūtīts: 4.02.2011 01:34   Laboja talyc
  


Ir jau nu gan, draugs no k-pax, trīsvienības mācība iz bībeles. ...Jo trīs ir, kas dod liecību debesīs: Tēvs, Vārds un Svētais Gars, un šie trīs ir viens. Un trīs ir, kas liecina virs zemes: Gars, ūdens un asinis, un šie trīs ir kopā. (1.Jņ. 5:7)

Bet tev, Peteris, tiešām būtu vairāk jāmācās turēties pie tēmas.


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
KPax
e-baznīcēns
#18 Nosūtīts: 4.02.2011 02:41
  


Talyc, no visiem Bībeles tekstiem, kurus varētu attiecināt uz trīsvienības konceptu, Tu kā piemēru izvēlējies tieši to, kura nav oriģinālajās Bībeles versijās. 1.Jāņ. 5:7 nav atrodams grieķu tekstos, izņemot vēlākās versijas, kurās tas ir iztulkots atpakaļ no latīņu valodas. 325. gadā trīsvienības koncepts tika pamatots ar Mt. 28.19. Bet ne par to ir šis stāsts...

Runa mums ir par vārdu "trīsvienība". Bībelē šis vārds netiek izmantots un pieminēts, netiek mācīts. Neskatoties uz to, mums ir "Trīsvienīgais Dievs". Varam pieņemt, ka tas ir sava veida saīsinājums vai kkas tamlīdzīgs, bet - viennozīmīgi cilvēku radīts. Vai Bībelē dievs sevi kaut vienā vietā dēvē par trīsvienīgu? Atbilde "jā" vai "nē" būs pietiekoša.

talyc
e-kardināls
#19 Nosūtīts: 4.02.2011 15:42   Laboja talyc
  



- - -
tā pat arī veikalā pārdevēja tev nesaka "ej dirst!", kad tu pērc tualetes papīru
- - -
...tanī pašā stundā Jēzus kļuva priecīgs Svētajā Garā un sacīja: "Es Tev pateicos, Tēvs, debess un zemes Kungs, ka Tu šīs lietas esi apslēpis gudrajiem un prātīgajiem un atklājis tās bērniem. Tiešām, Tēvs, tāds ir bijis Tavs labais prāts.
Visas lietas Man ir Mana Tēva nodotas. Un neviens nezina, kas Dēls ir, kā vienīgi Tēvs un, kas Tēvs ir, kā vienīgi Dēls un kam šis Dēls to grib atklāt."
[Lk. 10:21-22]


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Peteris
e-baznīcēns
#20 Nosūtīts: 4.02.2011 16:55
  


Nu ,talic, tev izskatās pēc virsraksta ar rakstu apakšā

Lapa  Lapa 2 no 3:  « Atpakaļ  1  2  3  Tālāk »
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup