Klosteri Latvijā - Lapa 3
Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.
E-BAZNICA
E-BIBELE
e-BĻJ
E-LTA
e-POLEMIKA
Atbildēt
STATISTIKA
MEKLĒT
e-KĀRTĪBA
29. Kā Bībelē jāsaprot vārds Dievs?
LATVIJAS LUTERANIS
-
pasaule kristieša acīm
:: e - POLEMIKA ::
/
e-POLEMIKA
Klosteri Latvijā
Lapa 3 no 4:
« Atpakaļ
1
2
3
4
Tālāk »
e-autors
Ziņa
Roberto
e-pāvests
#21
Nosūtīts: 30.04.2016 07:41 Laboja Roberto
Jānis Bitāns gribot LELB satversmē iekļaut: "LELB var pastāvēt klosteri un kopienas, kas darbojas saskaņā ar savu nolikumu, ko apstiprina arhibīskaps vai diecēzes bīskaps."
Kur būtu izskaidrots, ka: "
klosteris
– 1) vīriešu vai sieviešu kopiena, kuras dzīves kārtību nosaka klostera regula. Klosterī ir sava vadība un pārvalde, uzņemšanas nosacījumi, pārbaudes laiks un klostera solījumu piepildīšanas kārtība; 2) klosterim piederošs zemes un īpašumu komplekss (baznīca, celles, saimniecības ēkas u.tml.).."
_____________________
simul iustus et peccator
Janis Dimza
e-baznīcēns
#22
Nosūtīts: 30.04.2016 15:34
LELB vienīgā klostera galvenās klostermāsas teiktais Svētdienas Rītā, kāpēc viņa izvēlējās būt klosteri, ir PILNĪGS ČAU (tagad jums ausīs būtu jāieskanas tam džinglam no pēdējā Skutelis ir studijā
!!
Roberto
e-pāvests
#23
Nosūtīts: 1.05.2016 15:39 Laboja Roberto
Lai arī kādi sakot, ka luterāņi reformàcijas laikā esot paturējuši kādu mūku/mūķeņu klosteri, nevienam reāli tādus faktus nav izdevies atrast.
Visi klosteri tika slēgti, nauda atdota baznīcas darbam, īpašumi reorganizēti par ko citu
_____________________
simul iustus et peccator
filipsb
e-baznīcēns
#24
Nosūtīts: 4.05.2016 01:01
Klosteriem vairāk vai mazāk līdzīgām kopienām pašām par sevi it kā nebūtu nekādas vainas. Pat varu iedomāties situācijas, kur tām varētu būt visnotaļ pozitīva loma. Tas varētu būt, piemēram, darbs ar atkarīgajiem vai līdzīgās situācijās esošiem, kuriem par labu nāktu uz zināmu laiku nošķirties no apkārtējās pasaules.
Tomēr ir vairākas lietas, kas to klosteru padarīšanu pamatīgi sabojā. Nu piemēram:
1) Pašizdomātie mūža solījumi, ko cilvēks pats sev uzkrauj uz visu dzīvi kā bezmaz vai jaunu bauslību.
2) Uzskats par īpašu mūka kārtu. Īpaši to redzam austrumnieku sacerējumos (Pakāpnieks u.t.t.) - cilvēka darbu, ne žēlastības evaņģēlijs..
Roberto
e-pāvests
#25
Nosūtīts: 4.05.2016 18:11
Viss jau būtu skaisti - rehabilātācijas centri atkarīgajim ala klosteri - vienīgi vai kristīgās baznīcas uzdevums ir šāda veida aprūpe? Vai neož pēc "sociālā evaņģēlija"?
- - -
izdevās neluteriskajiem LELB spēkiem, cīņas pret sieviešu ordinēšanu aizsegā, legalizēt nekristīgo klosteru praksi
_____________________
simul iustus et peccator
moritz
e-baznīcēns
#26
Nosūtīts: 5.06.2016 16:21
būs jāiet kādā ietusēt
_____________________
laimīgā nekonsekvence...
Roberto
e-pāvests
#27
Nosūtīts: 9.06.2016 07:39
Tas būtu smieklīgi, ja nebūtu traģiski.
_____________________
simul iustus et peccator
Ķencis
e-baznīcēns
#28
Nosūtīts: 14.07.2016 20:00 Laboja Ķencis
Nē, nu, Luters bija mūks un Kate bija mūķene. Ja vēlaties, lai sāktos Reformācija, jāstājas klosterī. Iedomājieties, ja Luters nebūtu iestājies klosterī, kas notiktu? Kate paliktu bez vīra un mēs paliktu bez Reformācijas. Tā kā klosteri ir laba lieta. Es pat domāju, ka visu LELB vajadzētu pasludināt par klosteri, teiksim, (vismaz sākotnēji) par jaukto klosteri. Kāpēc, ne? Tad drīz sāktos jauna reformācija. Jautājums, protams, ir - vai LELB vajag reformēt? Varbūt vajag, varbūt nevajag, kas to var zināt. Tādēļ apskatīsim abus variantus:
1) LELB nevajag reformēt. Bet šis apgalvojums ir maz ticams, jo LELB nemitīgi reformējas. Tātad vajag. Ķeramies pie nākošās premises.
2) LELB vajag reformēt. Bet... reformācija taču iespējama tikai iestājoties Romas klosterī, jo Luters taču bija augustīniešu mūks. Tātad izejot no šīs premises LELB vajag pasludināt par klosteri un ne tikai par klosteri vispār, pat ne par Austrumu baznīcas, bet tieši par Romas baznīcas klosteri, jo tikai tā iespējamas patiesas un būtiskas reformas. Tā nu esam atrisinājuši šo mīklu, jo Ķenča loģika nekad nepieviļ!
_____________________
I am a fine polemicist.
talyc
e-kardināls
#29
Nosūtīts: 4.08.2016 12:31 Laboja talyc
Kas mums ar to LELB un kas mums ar pasauli un tās varām?
Ja mēs būtu gribējuši LELB reformēt, tad būtu to darījuši no iekšpuses (kas taču noprotami būtu daudz efektīvāk);
Tā pat ja mēs gribētu pasauli pārveidot - tad takš mēs taisītu revolūciju, apvērsumu, nu kaut vai streiku ... nu vismaz pasīvu bastošanu.
Nē, Nē ...mēs nemēģinām, darīt neiespējamo - izglābt pasauli no pazušanas; Nevaram arī apturēt vellu viņa centienos visas pasaules x-tiešus apvienot zem antikrista karoga.
Mēs darām, ko mēs darām - dzīvojam šinī grūstošajā pasaulē, ar pateicību saņemdami tās druskas, kas vēl nav pavisam samaitātas (un gatavi ka var atņemt ij to pašu) un sludinām Patiesību.
Tātad, ja karojam, tad tikai pret maldiem.
_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
moritz
e-baznīcēns
#30
Nosūtīts: 12.09.2016 15:58 Laboja moritz
nus, kas jauns klostervidē?
_____________________
laimīgā nekonsekvence...
Lapa 3 no 4:
« Atpakaļ
1
2
3
4
Tālāk »
...bet es teikšu tā:
»
e-baznīcēns
»
Parole
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai
REĢISTRĒJIES
.
e-INFORMĀCIJA
e-POLEMIKA
Kas ir luterisms?
Kristīgā mācība
e-BĪBELES stunda
e-JOKI
⇑Augšup
e-autori
Aleksandrs Bite
Dītrihs Bonhēfers
Toms G. A. Hardts
Dr. Mārtiņš Hemnics
Dr. Mārtiņš Luters
Georgs Mancelis
Ilārs Plūme
Karls Olafs Rozeniuss
Markku Särelä
Juris Uļģis
Karls F. V. Valters
Karls Frederiks Vislofs
Hermanis Zasse
e-iesakām
e-AFIŠA
e-ARHĪVS
e-DRAUGIEM
e-FACEBOOK
e-INSTAGRAM
e-KREKLS
e-PASTS
e-REKLĀMA
e-RSS
e-TWITTER
e-YOUTUBE
e-norādes
Bauslība un Evaņģēlijs
bībele
Essay File
ilustrētā baznīca
Jaunās Derības dokumentu ticamība
KLB
Kristietības vēsture
kristīgie pasākumi
Laikmeta zīmes
LMF
Lutheran Theology
miniBB
nekur.lv
Благая Весть
ABONĒ
atbildes