114. Kādu lietu iekārošanu Dievs aizliedz ar devīto un desmito bausli?


:: e - POLEMIKA :: / e-POLEMIKA

 Kas ir nāve?

Lapa  Lapa 1 no 2:  1  2  Tālāk »
e-autors Ziņa
Janis Dimza
e-baznīcēns
#1 Nosūtīts: 26.03.2016 16:52
  


Vai ir korekti iedalīt nāvi - miesīga nāve, garīga nāve, nāve kā mūžīgā pazudināšana?

Par piemēru, Lūka Jēzus nāvi apraksta šādi: "Jēzus skaļā balsī iesaucās:"Tēvs, es nododu savu garu tavās rokās." To pateicis, viņš nomira."

No šiem vārdiem var saprast, ka lai gan miesa beidza funkcionēt, tomēr gars.. jā, kas notika ar garu? Kas notika ar Jēzus garu? Vai Viņa gars bija miris līdz ar miesu?

Līdz ar Jēzu ticīga cilvēka nāve ir nokļūšana pie Tēva; tātad caur nāvi dzīvībā.
Neticīga cilvēka nāve grēka dēļ kļūst par mūžīgu nāvi. Taču arī mūžīgā nāve nav ne-eksistence, kā to māca adventiņi.

Taču, ko Jēzus darīja Klusajā sestdienā? Miesa gulēja kapā. Bet gars?

un vēl. Ko šai kontekstā nozīmētu: īsti vai neīsti nomirt? (talyc šos vārdus lietoja blakus diskusijā) Nāve ir grēka sekas, grēka alga. Tas ir, kā būtu pa īstam nomirt un kā ne pa īstam??

Roberto
e-pāvests
#2 Nosūtīts: 26.03.2016 20:20   Laboja Roberto
  


Kā ticības tēvi apliecina: Jēzus ticis krustā sists, nomiris, aprakts, nokāpis ellē..

Ko Viņš īsti darījis elle - tas jau būtu cits stāsts


_____________________
simul iustus et peccator
talyc
e-kardināls
#3 Nosūtīts: 26.03.2016 21:39
  


Luters gana tēlaini kkur bija aprakstījis to ainu kā velni izbailēs pašķīduši uz visām pusēm kad kristus elles durvis atspēris vaļā

Bet par nāvi mums ir dots iepriecinājums un skaidrība caur Rakstiem: "Par ticībā mirušajiem Mēs negribam, ka jūs, brāļi, būtu neziņā par aizmigušajiem un skumtu tāpat kā visi pārējie, kas ir bez cerības. Mēs ticam, ka Jēzus ir miris un augšāmcēlies. Tāpat arī Dievs tos, kas Jēzus žēlastībā aizmiguši, augšāmcels līdz ar viņu."


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Janis Dimza
e-baznīcēns
#4 Nosūtīts: 26.03.2016 21:40
  


Markku Sarela grāmatā (un Konkordijas formulā) lasām, ka nokāpšana ellē NEBIJA vidusstāvoklis starp nāvi un augšāmcelšanos, bet gan ka nokāpšana ellē notika miesīgi, tas ir, apskaidrotajā miesā nu jau paaugstinātajā stāvoklī.

http://www.ebaznica.lv/e-projekts/kristiga-maciba/ #_199

Janis Dimza
e-baznīcēns
#5 Nosūtīts: 26.03.2016 21:44
  


talyc, tad nāve līdz augšāmcelšanās brīdim kā miega stāvoklis?

talyc
e-kardināls
#6 Nosūtīts: 26.03.2016 22:12
  


ak vai, jeanyc, ne vien nāve, bet ar dzīve līdz augšāmselšanās brīdim ir kā miega stāvoklis


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Janis Dimza
e-baznīcēns
#7 Nosūtīts: 27.03.2016 00:31
  


talyc,

talyc
e-kardināls
#8 Nosūtīts: 27.03.2016 10:10
  


http://www.ebaznica.lv/mirusa-kunga-pakalpini-2334 8/


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Janis Dimza
e-baznīcēns
#9 Nosūtīts: 30.03.2016 16:15
  


"To pateicis, viņš tiem sacīja tālāk:"Lācars, mūsu draugs, ir iemidzis, un es dodos, lai viņu pamodinātu." Viņa mācekļi tam sacīja:"Kungs, ja viņš ir iemidzis, viņš kļūs vesels." Jēzus gan bija runājis par viņa nāvi, bet tie domāja, ka viņš runā par gulēšanu miegā." (Jāņa 11. nod.)

Roberto
e-pāvests
#10 Nosūtīts: 30.03.2016 16:32
  


Ja uzskata, ka nāve ticīgajam ir nevis beigas, bet jaunā sākums, tad samera cietsirdīgi augšāmcelt [izraut no jaunā], lai vēl pamokās šaja pusē...


_____________________
simul iustus et peccator
Lapa  Lapa 1 no 2:  1  2  Tālāk »
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup