133. Kā grēks ienāca pasaulē?


:: e - POLEMIKA :: / e-POLEMIKA

 Grāmatas par Hariju Poteru

Lapa  Lapa 1 no 3:  1  2  3  Tālāk »
e-autors Ziņa
Roberto
e-pāvests
#1 Nosūtīts: 4.05.2007 11:14
  


Dažādās pasaules zemēs izvēršas plašas diskusijas par to vai kristiešiem un viņu bērniem vajadzētu lasīt grāmatas par maģiju un burvjiem. Īpašu vietu šajā kņadā ieņem grāmatas no Harija Potera sērijas. [Šķiet tas ir kāds šīs grāmatu sērijas izdevēju slēpts reklāmas triks.]


_____________________
simul iustus et peccator
Roberto
e-pāvests
#2 Nosūtīts: 4.05.2007 11:16   Laboja Roberto
  


Man šajā sakarā radās jautājums: ja grāmatas par maģiju ir tik sliktas, tad kā būtu ar latviešu tautas pasakām, kurās viens no personāžiem ir velns?


Pēc šādas loģikas latviešu pasakas būtu nekavējoties jāsadedzina sārtā.



_____________________
simul iustus et peccator
talyc
e-kardināls
#3 Nosūtīts: 4.05.2007 16:31
  


...burvi neatstāj dzīvu...


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Roberto
e-pāvests
#4 Nosūtīts: 4.05.2007 17:24   Laboja Roberto
  


talyc, un velnu


_____________________
simul iustus et peccator
grecinieks
e-baznīcēns
#5 Nosūtīts: 4.05.2007 20:29
  


Kā luterāņi mūsdienās raugās uz folkloru? Agrākos gadsimtos mācītāji to apkaroja pagāniskā vai sinkrētiskā satura dēļ. Ne vien burvji, rūķi, fejas un raganas, kas folklorā dažkārt mēdz būt arī pozitīvi personāži, bet arī tajā paustā morāle, ka par labiem darbiem tiek saņemts pienācīgs atalgojums, luterāņiem šķita nepieņemama, jo vedināja cilvēkus uz domām, ka pestīšana saņemama par labiem darbiem vai nopelniem. Savukārt katoļi tieši tāpēc pagānu folkloru daudzkārt pielāgoja savām vajadzībām, arī Latvijā. Kā jūs domājat, vai no luterisma viedokļa tautasdziesmas un pasakas bērniem būtu jāzina jau kopš bērnības un jāmāca skolās, vai tomēr pamatā atstājamas pagānu ieražu pētniekiem un jaunatnei pasniedzamas ar komentāru, ka luteriskai kristietības un morāles izpratnei folklora ir sveša?

vilks
e-baznīcēns
#6 Nosūtīts: 5.05.2007 02:20
  


domāju, ka bērniem ir gan jāmācās pasakas.. līdz 3. klasei bērni tik un tā neapzinās atšķirību starp īstenību un pasaku, tā ka katrs labs stāsts ir noderīgs. Un pasakas ir stāsti, kas uzrunā dziļākus psiholoģiskos slāņus nekā daudzi modernie Bībeles stāstu atreferējumi.

gviclo
e-kardināls
#7 Nosūtīts: 6.05.2007 17:09   Laboja gviclo
  


Pedagoģijā un psiholoģijā ir ļoti daudz pretrunīgu teoriju, tādēļ nevajadzētu izdarīt pārsteidzīgus secinājumus. (īpaši ja jums nav savu bērnu, vai arī ikdienā nav ar tiem saskarsmes)
.
Bērniem obligāti nav jāstāsta pasakas. Stāstiet Svētos Rakstus. Ja nav laika runāt ar bērniem (kas diemžēl ir skaudra realitāte daudziem), tad vismaz nopērciet ierakstu - piemēram, es bērnībā skatijos multenes kas saucās "Bībeles stāsti" vai "Grāmatu Grāmata."
.
Šādi stāstīt bērniem par pasaules izcelsmi, grēkā krišanu, pestīšanu un Dieva lielajiem darbiem ir ļoti savarīgi un noderīgi, turklāt...
.
...šādas norādes ir Rakstos ar domu - stāsti to saviem bērniem, un tie lai stāsta saviem bērniem utt. lai visi ticētu Dievam.
.
Tagad laikam tās multenes vairs nerāda - jo ir visādu dē- un ma- (poke/digi) "-monu" ēra, ar lāzeriem un starpgalaktiku satiksmi.

Tā nu gan nav alternatīva Bībeles stāstiem. Tie mūs un bērnus aizved prom no Dieva Vārda (kas tā jau maz tiek), uz cilvēku izdomātu pasauli.


_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
Gerda
e-baznīcēns
#8 Nosūtīts: 6.05.2007 19:46
  


Bet kāds tad ir jūsu viedoklis par filmu "Gredzenu pavēlnieks"? Manuprāt, tā ir daudz reiz sliktāka par "Hariju Poteru"!

gviclo
e-kardināls
#9 Nosūtīts: 6.05.2007 20:11
  


Kino cienītājiem pašiem jālemj, kas ir labāks un sliktāks, bet tie kas tagad kino taisa, ar to pelna miljonus. Viņiem ir viena alga, vai tas ir labi vai slikti no kristīga viedokļa.
.
Arī Kristus ciešanas vienam atnes pestīšanu, bet citam miljonus, bet vēl citam (iespējams) abus.


_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
Ingars
e-baznīcēns
#10 Nosūtīts: 6.05.2007 22:41
  


Man šajā sakarā radās jautājums: ja grāmatas par maģiju ir tik sliktas, tad kā būtu ar latviešu tautas pasakām, kurās viens no personāžiem ir velns?


Pēc šādas loģikas latviešu pasakas būtu nekavējoties jāsadedzina sārtā.



starp citu, ja iedziļinās, tad patiešām arī latviešu tautas folklorā ir elkdievības elementi, kas patiesam kristietim nevar būt pieņemami, kā piemēram - tu nejauši gadies folkloras festivālā un kādā no pasākumiem iesaisties kaut kādā mistiskā rituālā - tā ir elkdievība manuprāt

Lapa  Lapa 1 no 3:  1  2  3  Tālāk »
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup