e-autors |
Ziņa |
ieva
e-baznīcēns
|
#1 Nosūtīts: 18.07.2007 15:13
man ir jautājums, kādās attiecībās pastāv protestanti ar pareizticīgo baznīcu? no sarunām ar draugiem ir radies priekšstats, ka pareizticīgie visas denominācijas, izņemot katoļus, uzskata par sektām un cilvēkus par pazudušiem Dieva priekšā. sarunas, protams, subjektīvās pieredzes un sāpju ietekmētas
|
Roberto
e-pāvests
|
#2 Nosūtīts: 18.07.2007 16:34 Laboja Roberto
e-pāvests jau sniedza savu atbildi par luterisms vs. pareizticība.
"protestantisma" līkuločos [īpaši] neesmu iedziļinājes
_____________________ simul iustus et peccator
|
ieva
e-baznīcēns
|
#3 Nosūtīts: 18.07.2007 16:54
klau, bet ja paliek pie luterisma, tam man vēl bija jautājums par to, ko rakstīji, kas ir tās lietas, kurās ir vienošanās?
|
Roberto
e-pāvests
|
#4 Nosūtīts: 18.07.2007 17:05 Laboja Roberto
pirmie trīs ekumēniksie koncili un tur pieņemtās TA, tāpēc RKB atkrišans mūsu tēvi sūtija LTA, lai panāktu vienošanos
_____________________ simul iustus et peccator
|
ieva
e-baznīcēns
|
#5 Nosūtīts: 18.07.2007 17:33
un visu šo pašu vieglajā valodā, lūdzu
|
Roberto
e-pāvests
|
#6 Nosūtīts: 18.07.2007 18:49
ekumēniksie koncili un tur pieņemtās TA = http://www.ebaznica.lv/?page_id=841#_pielikums_6
TA = ticības apliecības LTA = lutersikās ticības apliecības RKB = Romas katoļu baznīca
_____________________ simul iustus et peccator
|
ieva
e-baznīcēns
|
#7 Nosūtīts: 18.07.2007 19:05
tos īsinājumus jau saprotu, tik liels āmurs neesmu.paldies
|
aliandra
e-baznīcēns
|
#8 Nosūtīts: 18.07.2007 20:39
Varu dalīties tikai ar savām subjektīvajām emocijām. Es mēdzu iet uz pareizticīgo baznīcu, precīzāk pie pareizticīgo mācītāja, uz grēksūdzi. Viņam vienmēr ir laiks uzklausīt, kopā aizlūgt, vienu vārdu sakot, veltīt laiku. Negribētos jau apvainot, bet mūsu luterāņu mācītājam diemžēl tam nav laika.
_____________________ Visam, kas notiek, ir kāds iemesls ;)
|
biskaps
e-baznīcēns
|
#9 Nosūtīts: 28.07.2007 22:50
Krievu pareizticībai ir divi gali - viens ir Aleksandra Meņa (+) un domubiedru visnotaļ gaišais un kristīgais spārns , bet otrs spārns ir Maskavas patriarhijas tumsoņu pārstāvētais spārns, kuri nesliki jūtas reliģiskas organizācijas galvgalī. 
|
Indrex
e-baznīcēns
|
#10 Nosūtīts: 11.08.2007 00:20
Jāatzīst, ka neesmu daudz iedziļinājies A.Meņa rakstītajā, taču tas, ko esmu lasījis, nerada tomēr diez ko gaišu ieskatu [ja nu vienīgi salīdzinot ar Maskavu varbūt]. Pareizticībai kopumā raksturīgais misticisms nav svešs arī Meņam, kā arī diezgan uzsvērti bauslinieciskais moments, kur centrālais allažiņ ir pats cilvēks ar savām garīgajām aktivitātēm. Bilstot par augstākminēto grēksūdzi - tās izpratne pareizticīgo baznīcā kardināli atšķiras no luteriskās. Man domāt, garīgu vajadzību kompensacijas meklēšanai citā baznīcā pamats ir nevis kāda cilvēka laika trūkums, bet drīzāk luteriskas vai kādas citas identitātes trūkums un meklējumi. Tas ir garīgas radniecības jautājums, kura dziļākais pamats ir esoša vai neesoša ticības vienprātība, kā arī praktiska mācības realizēšana.
_____________________ "Aizstāvi patiesību līdz nāvei, tad Dievs tas Kungs cīnīsies par tevi!" [Sīr.4:33]
|