85. Kā pienākas jauniešiem un arī tiem, kuri nesastāv laulībā, pildīt sesto bausli?


:: e - POLEMIKA :: / e-POLEMIKA

 Reliģija ir opijs tautai

Lapa  Lapa 1 no 3:  1  2  3  Tālāk »
e-autors Ziņa
Roberto
e-pāvests
#1 Nosūtīts: 2.08.2007 10:48
  


Katru reliģijas apspiešanu it kā pamato Kārļa Marksa izteikums, ka "reliģija ir opijs tautai". Markss to teica 1844.gadā, kad opijs un tā preparāti bija vienīgie pieejamie, iedarbīgie pretsāpju līdzekļi.

Markss pats tos lietoja. Viņš bija pateicīgs par to sniegto īslaicīgo atvieglojumu.

Viņš tikai izteica novērojumu un nekādā ziņā ne pārmetumu, ka reliģija arī var sniegt remdinājumu cilvēkiem ekonomiskās vai sociālās grūtībās.

Tā bija pašsaprotama piebilde, nevis programmatisks paziņojums.


_____________________
simul iustus et peccator
Ervīns
e-baznīcēns
#2 Nosūtīts: 2.08.2007 11:48
  


Tā tas tiešām varētu būt, bet varētu būt arī citādi.

Tolaik bija pazīstamas arī opija smēķētavas - narkomānu perēkļi, kur cilvēki slēgtās, kodīgu dūmu pilnās telpās nereti pavadīja dienām un pat nedēļām ilgi, aizmirsdami gan savu ģimeni, gan darbu, gan visu pārējo.

Kuru no variantiem īsti domāja Markss teikdams savus hrestomātiskos vārdus, mums droši nav zināms.

talyc
e-kardināls
#3 Nosūtīts: 2.08.2007 12:25   Laboja talyc
  


tā jau gan

uz vienu un to pašu teikto
katris mēs reaģējam atšķirīgi
([o atšķiras gan mūsu uztvere gan viens un tas pats vārds katram var nozīmēt (viņa izpratnē) pavisam kaut ko citu (reizēm pat diametrāli pretējo)]
- - -
Marksisms principā iesākās kā kristīgā herēze,
kas galu galā izvērsās par racionāli ateistisku vilni,
kas pārbrāzās pa pasauli to sekularizējot
- - -
es tā to saprotu...
ka opijs pats par sevi ir...
...tas ir kāds tas ir

vieniem tas sniedz īslaicīgu mierinājumu
citi to izmanto lai aizmuktu no realitātes
vēl citi to izmanto kā metaforu sludinot

opijs - tautas reliģija / tautas reliģija - opijs


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Roberto
e-pāvests
#4 Nosūtīts: 2.08.2007 12:35
  


nekas nav drošs šajā pasaulē kā vien Dieva vārds


_____________________
simul iustus et peccator
talyc
e-kardināls
#5 Nosūtīts: 2.08.2007 12:39   Laboja talyc
  


bet jūsmotāji allaž to iemanās izprast pa savam


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Roberto
e-pāvests
#6 Nosūtīts: 2.08.2007 12:45
  


tāpat jūsmotāji iemanās izprast pa savam Marksa izteikumu




_____________________
simul iustus et peccator
Ervīns
e-baznīcēns
#7 Nosūtīts: 2.08.2007 13:25
  


Cienījamie prātotāji kā izrādās ir arī labi marksisma eksperti!?

Iedomājos - pamatīgs grāmatskapis: vienā stūrī Lutera darbu pilns komplekts, otrā Marksa kopotie raksti. Pa vidu - Lutera galda (nerātnās) runas ar viņa e-minences komentāriem.

Roberto
e-pāvests
#8 Nosūtīts: 2.08.2007 13:40   Laboja Roberto
  


draugs Ervīn

1] lūdzu iepazīsties ar latviešu valodas gramatiku skat. http://www.ebaznica.lv/ epolemika/2_80_2.html#msg1204

2] man tiešam ir plašs grāmatu plaukts un tajā nav tikai Bībeles vien..

3] Kas no cilvēka iziet, tas apgāna cilvēku. Jo no iekšienes, no cilvēka sirds, iziet ļaunas domas, nešķīstība, zādzība, slepkavība, laulības pārkāpšana, mantkārība, blēdība, viltība, ienaidība, skaudība, Dieva zaimošana, lepnība, vieglprātība. Viss tāds ļaunums iziet no iekšienes un apgāna cilvēku. [Mk.7:20-22]


_____________________
simul iustus et peccator
Ervīns
e-baznīcēns
#9 Nosūtīts: 2.08.2007 15:10
  


Hm, kaut kur lasīju, ka e-vidē aizrādīt par pareizrakstību neesot labais tonis...

Bet vispār paldies par padomu.

Taču pēdējais punkts šausmīgi labi atbilst Lutera galda runām, īpaši tām nerātnajām.

Roberto
e-pāvests
#10 Nosūtīts: 2.08.2007 15:16
  


draugs Ervīn,

kuri vārdi no pieminētajiem Mk.&:220-22 šausmīgi labi atbilst Lutera galda runām?


_____________________
simul iustus et peccator
Lapa  Lapa 1 no 3:  1  2  3  Tālāk »
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup