51. Kādēļ Dievs vēlas, lai mēs turētu Viņa Vārdu?


:: e - POLEMIKA :: / e-POLEMIKA

 Par tā saucamo "Kristīgo filosofiju"

Lapa  Lapa 1 no 3:  1  2  3  Tālāk »
e-autors Ziņa
Roberto
e-pāvests
#1 Nosūtīts: 2.09.2007 11:42   Laboja Roberto
  


Vai var kļūt par labu teologu bez filosofijas zināšanām?


_____________________
simul iustus et peccator
Roberto
e-pāvests
#2 Nosūtīts: 2.09.2007 11:47
  


Ņirgāties par filozofiju - nozīmē filozofēt šī vārda labākajā nozīmē.


_____________________
simul iustus et peccator
deprofundis
e-baznīcēns
#3 Nosūtīts: 3.09.2007 03:28   Laboja deprofundis
  


var kļūt par teologu, , bet - diez vai iespējams bez filozofijas zināšanām iesaistīties "apoloģētiskās" diskusijās ar filozofijas zinātājiem. var tikai izskatīties pēc muļķa un nest kaunu Dieva tautai pasaules acīs un tikai apstiprināt valdošo aizspriedumu, ka cilvēki tic "out of ignorance".
Luters daudzus gadus studēja loģiku un retoriku, kas viņam palīdzēja precīzi un uzrunājoši formulēt savu teoloģiju.


_____________________
un tad arī kapi vairs izturēt nevar un ziedos plaukst
talyc
e-kardināls
#4 Nosūtīts: 3.09.2007 14:04   Laboja talyc
  


Es samaitāšu gudro gudrību un likšu kaunā prātnieku prātu. -
...1.Kor.1... Kur paliek gudrie? Kur rakstu mācītāji? Kur šīs pasaules vārdu meistari? Vai tad Dievs nav pārvērtis pasaules gudrību ģeķībā?


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Stiso
e-baznīcēns
#5 Nosūtīts: 4.09.2007 02:27
  


Ņirgāšanās par filozofiju - jeb cīnīšanās pret to ar viņas pašas ieročiem (tā es saprotu šo Roberto frāzi).
Cīnīties tur, kur filozofija no tās lauciņa (pasaules procesu, izziņas, prāta darbības - loģikas u.c.)vēlas ielīst teoloģiskajā jeb Dieva lauciņā. Un tad sadot viņai gan ar prātu, gan ņirgu (kā pret velnu), gan Dieva vārdu. Šī kārtība var arī mainīties.

talyc
e-kardināls
#6 Nosūtīts: 4.09.2007 12:15
  


tā ir, ka vecais(miesas) prāts aizvien vēlas ņemt virsroku

pie vieniem tas izpaužas kā Dieva vārda neuzklausīšana/ignorēšana
(tā vietā lai to klausītos; uzņemtu un savā sirdī paturētu)
- - -
pie otriem tas parādās kā mēģinājumi nepaklausīgos pārliecināt ar laicīgām(miesīgām) metodēm (spiešana/pārliecināšana/iespaidošana)

tā nu tas sanāk: - kur izbeidzas teoloģija(evaņģelizēšana) tur iesākas filosofija(moralizēšana)


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
gviclo
e-kardināls
#7 Nosūtīts: 4.09.2007 12:30
  


Varbūt izteikšu savas personīgās domas. Kad teologs vairāk domā par to teikt, nevis KO, tad jau ir nedaudz par tālu. Tās bija manas personīgās domas, kas radās teoloģijas studiju laikā, kad saturs tika uzskatītas par pašsaprotamu lietu katra mācītāja siržu lādē, tādēļ gari un plaši bija jārunā par formu.

Ar cieņu,
gviclo


_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
gviclo
e-kardināls
#8 Nosūtīts: 4.09.2007 12:34   Laboja gviclo
  


Man labpatīk domāt, ka tagad filosofēšanu baznīcā sāk vēl pabalstīt psiholoģizēšana.

Ar cieņu,
gviclo


_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
moritz
e-baznīcēns
#9 Nosūtīts: 4.09.2007 15:06
  


piekriitu gvido... pats esmu ar sho seergu saskaaries...


_____________________
laimīgā nekonsekvence...
talyc
e-kardināls
#10 Nosūtīts: 5.09.2007 16:02
  


Bezspēcībā nonācis varaskārs gars - lūk, kas rada
moralizētājus.
-- Buasts


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Lapa  Lapa 1 no 3:  1  2  3  Tālāk »
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup