90. Kas ir laulība?


:: e - POLEMIKA :: / Kas ir luterisms?

 No LELB uz KLB tad ELBL... un atpakaļ uz LELB

Lapa  Lapa 5 no 81:  « Atpakaļ  1  2  3  4  5  6  ...  81  Tālāk »
e-autors Ziņa
jean
e-baznīcēns
#41 Nosūtīts: 16.02.2010 13:38
  


Ne es, bet kāds no pašu vidus sāka runāt par oāzēm [ar ko mēs saprotam, auglīgu vietu tuksneša vidū]. Ingars rakstīja: Es tajā draudzē, kur tagad esmu palieku tieši šī iemesla dēļ - tā ir viena no LELBa oāzēm, kur valda Dievs nevis cilvēki.
Lai mani piedod Ingars, ja esmu sainterpretējis šo visu par daudz, bet no šī teikuma redzu, ka Ingars ir sapratis, ka pārsvarā LELB valda nevis Dievs, bet cilvēki. To - daudzi cilvēki LELBā redz, bet ir iemesli, jo vēl ir patiesas Dieva vārda sludināšanas oāzes, kur patverties. Paldies Dievam. Un varu tikai novēlēt, lai šīs oāzes ietu vairumā, ne mazumā, un lai tuksnesis pārvērstos par zaļojošu pļavu.

Roberto
e-pāvests
#42 Nosūtīts: 16.02.2010 14:30   Laboja Roberto
  


Baznīcas vēsturi nav iespējams izprast, ja mēs neko nezinām par "tuksneša valdnieku", kurš daudzās dažādās formās atkal un atkal parādās Kristus Baznīcā. Viņš ir iecienījis Baznīcas amatus un citas svētas vietas. Viņam sagādā baudu sinodes un teoloģiskās konferences ir viņa lielāko triumfu vietas. Viņš lasa dievbijīgus sprediķus no mūsu kancelēm un māca mūsu teoloģijas mācību iestādēs. Viņš lepni soļo mūsu krāsainajās parādēs. Viņš publicē rakstus teoloģiskos žurnālos un iedvesmo “radošu” grāmatu autorus. Neviens no mums nav pasargāts no viņa pārliecinošā spēka, ja vien mūsu rīcībā nav ieroču, par kuriem runā Sv. Pāvils [Ef.6:13-18], un mēs kopā ar mūsu tēviem nelūdzam:

“Ak, paliec pie mums, Jēzu Krist,
Nāc bēdu laikos pie mums mist!
Tavs vārds, kas mums kā saule spīd,
Lai pie mums dzīves ceļā mīt.
Dod, lai šai laikā bēdīgā
Mums neatstājas sirsniņa
No Taviem vārdiem svētīgiem
Un taviem taisniem likumiem.”


_____________________
simul iustus et peccator
Ingars
e-baznīcēns
#43 Nosūtīts: 16.02.2010 15:28
  


jean
talyc

Šākātā mēs visi esam kā oāzē tuksneša vidū. Bet ja gribat perfektu konfesiju, varu uzreiz pateikt - tāda nav pat KLB un man patiesībā ir vienaldzīgas tās baznīcpolitiskās razborkas. Es neesmu pret cīņu par pareizu mācību, bet kaut kā no malas vērojot izskatās, brāļi, ka jūs esat daļu no patiesās mācības pazaudējuši - mīlestību. Jā jā, zinu, ka tūliņ centīsieties man iebilst, taču man nešķiet, ka mīlestība nozīmē ņirgāšanos, pazemošanu un atstumšanu, ko var spriest gan pēc šīs mājaslapas atsevišķām publikācijām, kā arī tas veids, kā jūs attiecaties pret citām konfesijām, veids, kā jūs pasniedzat patiesību, jūs tikai tiesājat, bet neviena laipna vārda, nekādas līdzjūtības. Vai jūs lūdzat par tiem, kas maldās? Jūs nešķirojat atklātā grēkā kritušos no tiem, kuriem ir nepilnīga atziņa kādās lietās - tāda attikesme ir naids nevis mīlestības izrādīšana. Mīlestība gan neliekuļoti atklāj cilvēkam patiesību un, ja vajag - norāj un pamāca, taču tā neatstāj cilvēku norātu, tā pēc tam pieceļ, mierina, tā neatstumj cilvēku, pat ja viņš paliek nepaklausīgs, tā iztur līdz galam, tā vienmēr rūpējas par cilvēku cerībā, ka reiz viņš mainīsies. Piedodoet, bet jūsu darbībā to saskatīt ir...neteikšu neiespējami, bet pagrūti

talyc
e-kardināls
#44 Nosūtīts: 16.02.2010 16:25
  


Šajā sakarā vietā būtu atgādināt vārdus, kurus teicis viens no XIX gadsimta dedzīgākajiem luteriskās ticības apliecinātājiem Karls Ferdinands Valters:

“Tie, kuri ir pārliecināti par daļēju savas baznīcas atkrišanu no ticības un tomēr turpina tai piederēt, nav jāuzskata par ticībā vājajiem, bet gan vai nu par remdenajiem, kurus tas Kungs izspļaus no savas mutes, vai arī par jutekliskiem reliģiskiem skeptiķiem, kas savās sirdīs kopā ar Pilātu jautā: “Kas ir patiesība?”"


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
biskaps
e-baznīcēns
#45 Nosūtīts: 16.02.2010 17:22
  


Ingar, par to, ka shizmās izpaliek kristīga mīlestība, mācījuši vēl baznīctēvi.
Tā kā precīzi esi aprakstījis situāciju.
Tāpēc arī mēs pārtraucām šo shizmu.
jean, ko nu stāsti, līdz "tuksnesim" un "tuksneša valdniekam" savā interpretācijā tu pats labprāt aizrunājies. Skatos, nevari nekādi atvadīties no šiem tev reiz iedvestajiem stereotipiem.

talyc
e-kardināls
#46 Nosūtīts: 16.02.2010 19:59   Laboja talyc
  


mēs, biskaps, runājam atšķirīgās valodās
un abās, kā skatos ir vārds "mīlestība"

vieni par mīlestību sauc ko tādu, kas prātam netverams; attiecinot to vienīgi uz Kristus darbu.
- - -
otri ar mīlestību lielās (ka tā tiem esot); tiem tā piedrerot, ... no viņiem izejot. Tie pat domā, ka spējīgi mīlestība ar citiem dalīties. Žēl tikai ka viņu mīlestības knapi pietiek priekš tiem, kas viņus mīl (priekš tādiem kuri līdzvērtīgi spējīgi ar pretmīlestību atbildēt).

Tā nu apspriežot tēmu: "kāpēc gājājuši projām no... un pēctam atpakaļ uz LELB"
pirmais arguments būtu =
1. ...jo LELBā ir mīlestība
(labojiet, ja ko nepareizi secinu)


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
biskaps
e-baznīcēns
#47 Nosūtīts: 16.02.2010 22:56
  


Jā, talyc, tas tiesa - mēs runājam atšķirīgās valodās.

Uzdod sev jautājumu - kas, pirmkārt, ir baznīca?
Organizācija vai organisms?

Ja otrs (Kristus miesa), tad shizma, separātisms, jeb norobežošanās no citiem kristiešiem pati par sevi ir nemīlestības izpausme, kas ,savukārt, nes sevī līdz tālākas sekas.
Tas samilzt, kā teica Vinijs Pūks, jeb sargaities no farizeju rauga, kā saka Mūsu Kungs.
Tad arī ir šie amerikāņu "cut them off" padomi un tamlīdzīgi īstenā "tuksneša valdnieka" augļi.

Otrkārt, padomā, vai LELB Vakarēdiens ir Kristus Miesa un Asinis vai tāpat vien, maizes gabaliņš un vīna malks?
Ja pirmais, tad kāds varētu būt motīvs neatrasties Altāra sadraudzībā ar LELB?
( To, ka gribot nevarat tā pa īstam no LELB norobežoties, apliecina E-baznīcas daudzie LELB teologu tekstu pārpublicējumi. )

Vai tas, ka LELB neiederas , piemēram, kādās amerikāņu "konfesionālu" teologu shēmās?
Vai arī līdzīgi tiem, kas pentakostiem un tamlīdzīgai publikai - nav "svaidījuma", "dzīvā Dieva" un citu tamlīdzīgu lietu?

Treškārt, kas luterāņus ekskomunicēja no baznīcas, vai ne senais vīriņš Romā? Luterāņi pēc definīcijas nav separātiska kustība.

Tātad, mīlestība ir tajā, ka atjaunojam Altāra kopību ar LELB.
Un tas, ka KLB un amerikāņiem tāda bija pie kājas ( laba liecība par to, kas ir kas ) , bet LELB tas bija normāli.

Tāpat, vai tu vari apgalvot, ka LELB nenorobežojas no maldiem, kas ir tik svarīgi konfesionāļiem?
Jā, tas nenotiek pēc amerikāņu "konfesionālo" teologu gatavotajām receptēm, norobežošanās mācības ( johaidī, dēļ skautiem vai kapelāniem, kā VELS ar MS ), varbūt brīžam visai bikli, bet notiek.
Jo nav gatavas kādiem tik vieglās "cut them off" pieejas.

Visbeidzot, neapšaubāmi, notikumā ar mums bija klātesoša Dieva Providence, bieži piemirsta lieta "tekstu cilvēkiem"- konfesionāļiem. Jā, lai apliecinātu KLB bosu augstprātīgo paštaisnumu un rādītu, kas ir kas, - bet, kas attiecas uz mums - lai satriektu mūsu lepnību, pašpietiekamību un mācītu pazemību.

Bet par mīlestību tev derētu padomāt rūpīgi - ir ļoti viegli to pavisam aizsūtīt projām , tā teikt, Debesīs, pie Kristus darba, nepadomājot, ka tai tālāk jāizpaužas un tā izpaužas kristiešu dzīvēs kā ticības auglis .
Vai ne tas bija viens no KLB krišanas cēloņiem, tās dibinātājiem kristietības ētisko dimensiju ar vieglu roku aizstājot ar pašiem pieņemamāko sekulāro pragmatismu jeb zemišķo gudrību par kuru māca apustulis Jēkabs.

talyc
e-kardināls
#48 Nosūtīts: 17.02.2010 12:16   Laboja talyc
  


tu, apustulis, runā daudz un ļoti prātīgus vārdus
un labi proties atspoguļot savu taisnību,
kad tev taču pat nebūtu jātaisnojas manā priekšā.
- - -
padomā par šo:
kas tad īsti ir mainījies ?
(pārskatot beidzamo 10-15 gadu vēstures notikumus)
- - -
1.kāpēc tev reiz bija jāiet prom no LELB? (vai tiešām tikai tāpēc, ka KLB solījās uz maizes ziest biezāku treknuma kārtu?)
2.kādas izmaiņas LELB tavas prombūtnes laikā ir notikušas (vai tiešām tās var definēt kā virzību uz ortodoksiju?)
3.ja tu tevis toreizējo iziešanu vērtē kā kļūdainu soli, kāpēc aizvien palikt ELBL statusā (vai tikai aiz filosofiskā apsvēruma, ka labāk būt ēzeļa galvai nekā lauvas astei?)


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
biskaps
e-baznīcēns
#49 Nosūtīts: 17.02.2010 13:11
  


talyc, kāpēc tu domā, ka es taisnojos tavā priekšā?
Es vnk mudinu paskatīties uz situāciju plašākā perspektīvā un objektīvi. Tā teikt - katoliski.
Citādi pārāk daudz radītu mītu aizēno īstenību. Nav izslēgts, ka reiz gribēsiet sekot mūsu pēdās, tāpat kā reiz jau sekojāt .
Par LELB ortodoksiju - palasi kaut šī gada Gadagrāmatu.
Rūpīgi un bez aizspriedumiem.
Tāpat, padomā, cik mācītāju ir pabeiguši LA.
Kas attiecas uz toreizējo pāriešanu, es to vērtēju dialektiski.
Cilvēks savu izvēli izdala pēc tās informācijas, kas ir viņa rīcībā konkrētā momentā un saskaņā ar tiem apstākļiem, kuros viņš atrodas. Tāpat arī ieguvums no iepriekšējās pieredzes ir divu veidu, gan negatīvs, gan arī pozitīvs.

gviclo
e-kardināls
#50 Nosūtīts: 17.02.2010 14:57   Laboja gviclo
  


Draugi,

Mīlestība, manuprāt, ir tad, kad saka "nerotaļājies pie akas," nevis kad apgalvo "tā nav aka, bet smilšukaste."

Iespējams, šobrīd notiekošais, ir tas ELBL idejiskā tēva "patiesais luteriskais ceļš un skaidrās apliecības taka."

Tomēr ELBLam, pirms doties pie LELB, nācās visupirms šķirties no Augšāmcelšanās draudzes un aizaicināt no tās vairākus draudzes locekļus.

Vai tad nav tā, ka šis process mūs sadalīta tajos, kas nevēlējās kļūt par uniātistiem, un tajos, kas ātri un krasi mainīja savus uzskatus?

Protams, tā ir katra paša darīšana, un kas to grib darīt, var darīt, bet šoreiz, bez manis.

Kādu ceļa gabalu mēs, bīskap, ļoti jauki nostaigājām, bet tālāk es iet nevaru. Es nekad nevarēju iedomāties, ka tu pa to iesi. Nekad.

Ar cieņu,
gviclo


_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
Lapa  Lapa 5 no 81:  « Atpakaļ  1  2  3  4  5  6  ...  81  Tālāk »
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup