30. Ko Dievs aizliedz ar otro bausli?


:: e - POLEMIKA :: / Kas ir luterisms?

 No LELB uz KLB tad ELBL... un atpakaļ uz LELB

Lapa  Lapa 81 no 81:  « Atpakaļ  1  2  3  ...  79  80  81
e-autors Ziņa
Latvju luteranis
e-baznīcēns
#801 Nosūtīts: 11.10.2010 21:10
  


biskap

Vai sekojošo tekstu līdzība ir nejauša:

Romas katoļu katehisms: "Attaisnošana [..] tātad sevī ietver grēku piedošanu, svēttapšanu un iekšējā cilvēka atjaunotni."

bīskaps indriķis labais: "..svētdarīšana ir neizslēdzams posms taisnošanā."

- - -

kāda nezināma bīskapa sapnis

Laidās miegā bīskaps mīkstajos pēļos saldi. Un domas tam raisījās galvā, nesavaldīgi maldi.

Redz viņš turīgu draudzi, bet mācītājs tur jau priekšā. Ko darīt? Kā tikt viņa vietā, kā tikt draudzē iekšā?

Jāizkalpojas kaut kā tā priekšā, kam teikšana liela. Gan jau laiks pienāks, kad tukša būs kārotā vieta.

Jo mācītājs pateicis par daudz, nesavaldīgs būdams pār lieku. Soģu zābaki jau klaudz, bet es - bīskaps - par mācītāju tur tieku.

Bīskaps jau zizli kaļ plānos, tam spodrinātajus meklē. Ilgi vairs jāgaida nebūs, varēs baznīcēnus vest peklē.

Pēkšņi uzmostas bīskaps, nosvīdis aukstiem sviedriem. Sirdsapziņa brēc skaļi, ko tu dullais dari!

Kā nu rīkosies bīskaps, zinādams labu un ļaunu? To mēs redzēsim drīzi, viņam par godu vai kaunu.

- - -

biskap

Lai nu būtu, kā būtu, ar to tavuprāt ģeķīgo Valteru, bet te tev jautājums (varbūt priekš tevis par sarežgītu), taču pacenties vismaz izprast tā jēgu, ja mute neveras apliecināt patiesību:

Vai Tas, kurš brīdināja septiņas baznīcas Jāņa Atklāsmes grāmatā, dodot apsolījumus uzvarētājiem, bija Ģeķis, pieļaujot, ka tās var arī zaudēt?

- - -

biskap Jāni Gaisiņ,

Kad tu 2008. g. 4. augustā parakstīji vēstījumu, kurā apsūdzēji orotoksas baznīcas vadību, ka tā "ir uzurpējusi tai nepiederošu varu tādā veidā, kāds ir raksturīgs Romas pāvesta iedibinātajai kārtībai", vai tad tā nebija smagākā apsūdzība?

Vai tu joprojām turies pie sava toreizējā uzskata, ka "Mūsu ticības apliecības skaidri noraida tuvināšanos pāvestībai gan teoloģijā, gan arī baznīcas pārvaldes lietās, jo šāda varas uzurpācija tikai šķiet adiafora, jo būtībā tā ir pret Dieva vārdu"?

Ko tavi jaunie romiešu draugi saka par to, ka tu viņu mācību un baznīcas kārtību uzskati par nekristīgu?

- - -

Interesanti, interesanti.

Vai Romas brāļi pa nedēļas nogali atļāvuši indriķim viņus tomēr kritizēt, lai viņam vieglāk nopelnīt tos sudraba grašus, rekatolizējot luterāņus?

Latvju luteranis
e-baznīcēns
#802 Nosūtīts: 14.10.2010 11:27
  


Ja bīskaps, kas romiešu frontē nu cīnās, sauc sevis ordinēto par hemeleonu, bet viņa dr pr par lāga zēnu, tiešo vēstījuma līdzautoru, tad ko lai par to visu domā?

gviclo
e-kardināls
#803 Nosūtīts: 14.10.2010 14:49   Laboja gviclo
  


Jā, es atceros, kādu laiku atpakaļ bīskaps bija (vai izlikās) ļoti konfesionāls luterānis.

Bet tad viņš izvēlējās darīt lietas, kuras viņš arī var darīt, ja grib, tikai bez mums, jo to mēs nevaram un negribam uzņemies uz savas sirdsapziņas.

Ar cieņu,
gviclo


_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
Latvju luteranis
e-baznīcēns
#804 Nosūtīts: 14.10.2010 15:03
  


Mulsinošais ir tas, ka bieži vien bīskapa nogānītie man par draugiem derētu, bet slavētie - man ļaunu vēl.

talyc
e-kardināls
#805 Nosūtīts: 21.09.2015 09:51   Laboja talyc
  


šo biskaps 19.09.2015 10:41 IP: 85.254.158.102:
Interesanti, ka teoloģijas students Erno no Jelgavas, caur caurēm Klb vidē uzaudzis,
izdarīja izvēli pretējā virzienā - par labu evaņģēliskajiem luterāņiem t.i. LELB,
tieši tāpēc ka saskatīja Klb uzsvērtās norobežotības Latvijas luterāņu kontekstā neatbalstību Rakstiem un LTA un tās neveselīgo ietekmi uz kristīgo dzīvi.

Vnk, ja kādu cilvēku saprotamu vēlmi būt neatkarīgiem savās draudzēs kompensē ar samākslotu teoloģisku attaisnojumu,
kas izpaužas pārspīlētā mātes-baznīcas kļūmju un problēmu uzskaitījumā
un tradicionāli sektantiskā pretnostatījumā - "mēs" un ''viņi'' (kas ir tik pat sens cik baznīca),
kristiešus tas sāk nogurdināt un
šādi apsūdzoši, uzpūsti un vispārinoši apgalvojumi atklājas kā nepārliecinoši.


- - -

Nav jau ko te iebilst - katram savas lietas un sava vieta; savi mērķi un uzdevumi un katram savs ceļš ejams...

No mums viņi ir izgājuši, bet viņi nav bijuši mūsējie, jo, ja tie būtu bijuši mūsējie, tie būtu pie mums palikuši, bet viņi nav pie mums palikuši, lai atklātos, ka viņi nav visi mūsēji.

(1. Jāņa 2:19)


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Lapa  Lapa 81 no 81:  « Atpakaļ  1  2  3  ...  79  80  81
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup