TICĪBA vai NETICĪBA? - Lapa 2
Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.
E-BAZNICA
E-BIBELE
e-BĻJ
E-LTA
e-POLEMIKA
Atbildēt
STATISTIKA
MEKLĒT
e-KĀRTĪBA
225. Ko nozīmē, ka Draudze ir kristīga?
LATVIJAS LUTERANIS
-
pasaule kristieša acīm
:: e - POLEMIKA ::
/
Kristīgā mācība
TICĪBA vai NETICĪBA?
Lapa 2 no 3:
« Atpakaļ
1
2
3
Tālāk »
e-autors
Ziņa
gviclo
e-kardināls
#11
Nosūtīts: 11.04.2007 12:40 Laboja gviclo
Draugs jenoc, lasīsim tevis minēto Rakstu vietu uzmanīgi vēlreiz. Piedod, ja būs gari. Būsim pacietīgi un mēģināsim iedziļināties būtībā.
Sāksim ar 20. un 21.pantu: "Kad jūs sanākat kopā, tad nav iespējams turēt Tā Kunga mielastu. Jo, mielastam notiekot, katrs steidzas paņemt savu paša ēdienu, un tā cits paliek neēdis, cits piedzeras."
Precīzāk to varētu izteikt - katra jūs kopā sanākšana vēl nenozīmē Kunga mielastu.
Tam, kā Pāvils apraksta, pamatā ir divas problēmas:
1. Izpratnes trūkums par mielastu.
2. Kārtības trūkums mielastā.
Tādēļ Pāvils risina
šīs abas cieši saistītās problēmas
turpmākajos pantos. Viņš sāk ar svarīgāko - ar izpratni (ar mācību par mielastu). Šajā sadaļā atsevišķi izdalīsim arī mācību par cienīgu saņemšanu.
Pirmkārt
, Mācība par mielastu: Pāvils neko nesagroza, bet seko Kristus iedibinātai kārtībai Zaļajā ceurtdienā.
22.p "Vai tad jums nav māju, kur varat ēst un dzert?" 23.p "Jo no Tā Kunga es esmu saņēmis, ko arī jums mācīju" 24.p "Tā
ir
Mana miesa " 25.p "šis biķeris
ir
jaunā derība Manās asinīs" 26.p "Cikkārt" Tātad Jēzus Kristus miesa un asinis, ko ēst un dzert, gaidot Viņa atnākšanu, paludinot Viņa nāvi.
Par saņemšanu: 29.p Jo, kas ēd un dzer, tas ēd un dzer sev pašam par sodu, ja viņš
neizšķir Tā Kunga miesu
.
Otrkārt
, runājot par kārtību, Pāvils vārdus 33.p "Tāpēc, mani brāļi, kad jūs sanākat uz mielastu, tad
gaidait
cits uz citu." saka saistībā ar sākumā aprakstīto situāciju 21.p "Jo, mielastam notiekot, katrs
steidzas
paņemt savu paša ēdienu, un tā cits paliek neēdis, cits piedzeras."
Kopsavilkums:
1. ir miesa, ir asinis - necienīgs, kas tā neizšķir.
2. Nesteidzies visu aprīt, bet gaidi.
Vai mēs, draugs, varētu par to vienoties?
_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
Kundalini
e-baznīcēns
#12
Nosūtīts: 11.04.2007 13:31
man Jusu problemas nav saprotamas...jo es pieludzu Sveto Garu
Un tam baznica vai kada cita garu nomacosha celtne nav vajadziga.....
_____________________
Self-Realisation
talyc
e-kardināls
#13
Nosūtīts: 11.04.2007 14:00
man savukārt nava saprotama tāda īsprātība(vieglprātība)
- - -
lūk cilvēks, kurš cenšas pašrealizēties par visām varītēm...
... līdz pat gatavs ņemt talkā garu pasauli!!!
= = =
vai to varam saukt par pielūgšanu, kad tam, kuru pielūdz
ir jābūt par lūdzēja vēlmju iztapiņu/pakalpiņu?
- - -
tas jau drīzāk grib būt jauns kungs!!
kuram pats velns(svētā izskatā) šķietas paklausām
_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Kundalini
e-baznīcēns
#14
Nosūtīts: 11.04.2007 14:45
Nu tur diemzhel bus tas pats Jusu piesauktais "nelabais gars" vainigs : ka kristieshu draudzes pleshas sava starpa....Un no otras puses: ja shadi iestadijumi raditi pretehji Dieva likumiem : tajos nekad nebus vienpratibas
_____________________
Self-Realisation
talyc
e-kardināls
#15
Nosūtīts: 11.04.2007 14:55
teikšu vēlreiz:
n e v a j a g a jaukt vienprātību ar vieglprātību!!!
- - -
ārējās lietās jau būtu iespējams panākt kompromisu ar pašu nelabo
bet mācības un ticības jautājumos NĒ!
(lai arī kādi to censtos
varbūt)
_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Roberto
e-pāvests
#16
Nosūtīts: 11.04.2007 15:08 Laboja Roberto
Kundalini
, visupirms iepazisties ar: http://www.ebaznica.lv/epolemika/manual.html
un nejauc gaisu, ja nav saprotams
_____________________
simul iustus et peccator
jenoc
e-baznīcēns
#17
Nosūtīts: 11.04.2007 15:59
gviclo,kopsavilkumā neko aizdomīgu nepamanīju.vajadzētu vēl vienoties ,kas ir Kristus Miesa(ja tā ir vēl kaut kas ir blakus Draudzei,kas IR Kristus Miesa).pusdienliaks par īsu miegainam cilvēkam,lai ļoti uzmanīgi izlasītu,ko tu sarakstīji.tā ka nopietnāk atbildēšu vēlāk.
_____________________
labi sēžam
Svilpaste
e-baznīcēns
#18
Nosūtīts: 11.04.2007 16:04
Jūsu ekselence kardināl Gviclo! Vai nevarētu būt, ka Pāvils minētajā Rakstu vietā runā nevis par vakarēdienu, bet gan par tā saucamo "agapes mielastu", kas, ja nemaldos līdz 4.gs. bija kristiešu dievkalpojuma daļa, tas ir, katrs nāca ar savu "groziņu" un bija kopīgs mielasts. Tamdēļ arī Pāvils norāda uz "sava paša ēdiena paņemšanu" un to, ka cits paliek neēdis.
_____________________
Mēs esam pietiekoši reliģiozi, lai ienīstu viens otru, bet nepietiekoši reliģiozi, lai mīlētu viens otru.
Roberto
e-pāvests
#19
Nosūtīts: 11.04.2007 16:35 Laboja Roberto
miļļā
Svilpaste
,
Vai nevarētu būt, ka Pāvils minētajā Rakstu vietā runā nevis par vakarēdienu, bet gan par tā saucamo "agapes mielastu"
cik noprotu to māca Mežparkā? vēlāk plašāk uzrakstišu 1.Kor.11.nod. ekseģēzi
_____________________
simul iustus et peccator
gviclo
e-kardināls
#20
Nosūtīts: 11.04.2007 19:42
Svilpaste, man prieks ka vēlaties aplūkot šo jautājumu. Jāsaka - nevarētu gan būt. Pāvils tieši vēlas novērst neizpratni, lai Vakarēdiens netiktu padarīts par kādu vienkāršu agapi. Tādēļ arī viņš uzsver Kristus sacītos vārdus, runā par cienīgu baudīšanu izšķirot Kunga
miesu un asinis
, kā arī pauž savas pamatotās rūpes jau 20. pantā.
_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
Lapa 2 no 3:
« Atpakaļ
1
2
3
Tālāk »
...bet es teikšu tā:
»
e-baznīcēns
»
Parole
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai
REĢISTRĒJIES
.
e-INFORMĀCIJA
e-POLEMIKA
Kas ir luterisms?
Kristīgā mācība
e-BĪBELES stunda
e-JOKI
⇑Augšup
e-autori
Aleksandrs Bite
Dītrihs Bonhēfers
Toms G. A. Hardts
Dr. Mārtiņš Hemnics
Dr. Mārtiņš Luters
Georgs Mancelis
Ilārs Plūme
Karls Olafs Rozeniuss
Markku Särelä
Juris Uļģis
Karls F. V. Valters
Karls Frederiks Vislofs
Hermanis Zasse
e-iesakām
e-AFIŠA
e-ARHĪVS
e-DRAUGIEM
e-FACEBOOK
e-INSTAGRAM
e-KREKLS
e-PASTS
e-REKLĀMA
e-RSS
e-TWITTER
e-YOUTUBE
e-norādes
Bauslība un Evaņģēlijs
bībele
Essay File
ilustrētā baznīca
Jaunās Derības dokumentu ticamība
KLB
Kristietības vēsture
kristīgie pasākumi
Laikmeta zīmes
LMF
Lutheran Theology
miniBB
nekur.lv
Благая Весть
ABONĒ
atbildes