225. Ko nozīmē, ka Draudze ir kristīga?


:: e - POLEMIKA :: / Kristīgā mācība

 TICĪBA vai NETICĪBA?

Lapa  Lapa 2 no 3:  « Atpakaļ  1  2  3  Tālāk »
e-autors Ziņa
gviclo
e-kardināls
#11 Nosūtīts: 11.04.2007 12:40   Laboja gviclo
  


Draugs jenoc, lasīsim tevis minēto Rakstu vietu uzmanīgi vēlreiz. Piedod, ja būs gari. Būsim pacietīgi un mēģināsim iedziļināties būtībā.

Sāksim ar 20. un 21.pantu: "Kad jūs sanākat kopā, tad nav iespējams turēt Tā Kunga mielastu. Jo, mielastam notiekot, katrs steidzas paņemt savu paša ēdienu, un tā cits paliek neēdis, cits piedzeras."

Precīzāk to varētu izteikt - katra jūs kopā sanākšana vēl nenozīmē Kunga mielastu.
Tam, kā Pāvils apraksta, pamatā ir divas problēmas:
1. Izpratnes trūkums par mielastu.
2. Kārtības trūkums mielastā.


Tādēļ Pāvils risina šīs abas cieši saistītās problēmas turpmākajos pantos. Viņš sāk ar svarīgāko - ar izpratni (ar mācību par mielastu). Šajā sadaļā atsevišķi izdalīsim arī mācību par cienīgu saņemšanu.

Pirmkārt, Mācība par mielastu: Pāvils neko nesagroza, bet seko Kristus iedibinātai kārtībai Zaļajā ceurtdienā.
22.p "Vai tad jums nav māju, kur varat ēst un dzert?" 23.p "Jo no Tā Kunga es esmu saņēmis, ko arī jums mācīju" 24.p "Tā ir Mana miesa " 25.p "šis biķeris ir jaunā derība Manās asinīs" 26.p "Cikkārt" Tātad Jēzus Kristus miesa un asinis, ko ēst un dzert, gaidot Viņa atnākšanu, paludinot Viņa nāvi.

Par saņemšanu: 29.p Jo, kas ēd un dzer, tas ēd un dzer sev pašam par sodu, ja viņš neizšķir Tā Kunga miesu.

Otrkārt, runājot par kārtību, Pāvils vārdus 33.p "Tāpēc, mani brāļi, kad jūs sanākat uz mielastu, tad gaidait cits uz citu." saka saistībā ar sākumā aprakstīto situāciju 21.p "Jo, mielastam notiekot, katrs steidzas paņemt savu paša ēdienu, un tā cits paliek neēdis, cits piedzeras."

Kopsavilkums:
1. ir miesa, ir asinis - necienīgs, kas tā neizšķir.
2. Nesteidzies visu aprīt, bet gaidi.

Vai mēs, draugs, varētu par to vienoties?


_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
Kundalini
e-baznīcēns
#12 Nosūtīts: 11.04.2007 13:31
  


man Jusu problemas nav saprotamas...jo es pieludzu Sveto Garu Un tam baznica vai kada cita garu nomacosha celtne nav vajadziga.....


_____________________
Self-Realisation
talyc
e-kardināls
#13 Nosūtīts: 11.04.2007 14:00
  


man savukārt nava saprotama tāda īsprātība(vieglprātība)
- - -
lūk cilvēks, kurš cenšas pašrealizēties par visām varītēm...
... līdz pat gatavs ņemt talkā garu pasauli!!!
= = =
vai to varam saukt par pielūgšanu, kad tam, kuru pielūdz
ir jābūt par lūdzēja vēlmju iztapiņu/pakalpiņu?
- - -
tas jau drīzāk grib būt jauns kungs!!
kuram pats velns(svētā izskatā) šķietas paklausām


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Kundalini
e-baznīcēns
#14 Nosūtīts: 11.04.2007 14:45
  


Nu tur diemzhel bus tas pats Jusu piesauktais "nelabais gars" vainigs : ka kristieshu draudzes pleshas sava starpa....Un no otras puses: ja shadi iestadijumi raditi pretehji Dieva likumiem : tajos nekad nebus vienpratibas


_____________________
Self-Realisation
talyc
e-kardināls
#15 Nosūtīts: 11.04.2007 14:55
  


teikšu vēlreiz:
n e v a j a g a jaukt vienprātību ar vieglprātību!!!
- - -
ārējās lietās jau būtu iespējams panākt kompromisu ar pašu nelabo
bet mācības un ticības jautājumos NĒ!
(lai arī kādi to censtos
varbūt)


_____________________
...ne pret, ne par, bet ar...
Roberto
e-pāvests
#16 Nosūtīts: 11.04.2007 15:08   Laboja Roberto
  


Kundalini, visupirms iepazisties ar: http://www.ebaznica.lv/epolemika/manual.html

un nejauc gaisu, ja nav saprotams


_____________________
simul iustus et peccator
jenoc
e-baznīcēns
#17 Nosūtīts: 11.04.2007 15:59
  


gviclo,kopsavilkumā neko aizdomīgu nepamanīju.vajadzētu vēl vienoties ,kas ir Kristus Miesa(ja tā ir vēl kaut kas ir blakus Draudzei,kas IR Kristus Miesa).pusdienliaks par īsu miegainam cilvēkam,lai ļoti uzmanīgi izlasītu,ko tu sarakstīji.tā ka nopietnāk atbildēšu vēlāk.


_____________________
labi sēžam
Svilpaste
e-baznīcēns
#18 Nosūtīts: 11.04.2007 16:04
  


Jūsu ekselence kardināl Gviclo! Vai nevarētu būt, ka Pāvils minētajā Rakstu vietā runā nevis par vakarēdienu, bet gan par tā saucamo "agapes mielastu", kas, ja nemaldos līdz 4.gs. bija kristiešu dievkalpojuma daļa, tas ir, katrs nāca ar savu "groziņu" un bija kopīgs mielasts. Tamdēļ arī Pāvils norāda uz "sava paša ēdiena paņemšanu" un to, ka cits paliek neēdis.


_____________________
Mēs esam pietiekoši reliģiozi, lai ienīstu viens otru, bet nepietiekoši reliģiozi, lai mīlētu viens otru.
Roberto
e-pāvests
#19 Nosūtīts: 11.04.2007 16:35   Laboja Roberto
  


miļļā Svilpaste,

Vai nevarētu būt, ka Pāvils minētajā Rakstu vietā runā nevis par vakarēdienu, bet gan par tā saucamo "agapes mielastu"

cik noprotu to māca Mežparkā? vēlāk plašāk uzrakstišu 1.Kor.11.nod. ekseģēzi


_____________________
simul iustus et peccator
gviclo
e-kardināls
#20 Nosūtīts: 11.04.2007 19:42
  


Svilpaste, man prieks ka vēlaties aplūkot šo jautājumu. Jāsaka - nevarētu gan būt. Pāvils tieši vēlas novērst neizpratni, lai Vakarēdiens netiktu padarīts par kādu vienkāršu agapi. Tādēļ arī viņš uzsver Kristus sacītos vārdus, runā par cienīgu baudīšanu izšķirot Kunga miesu un asinis, kā arī pauž savas pamatotās rūpes jau 20. pantā.


_____________________
Esi nomodā par sevi un mācību!
Lapa  Lapa 2 no 3:  « Atpakaļ  1  2  3  Tālāk »
...bet es teikšu tā:
Krāsas izvēle 


» e-baznīcēns  » Parole 
Vienīgi e-baznīcēni te var rakstīt. Vispirms precīzi ieraksti savu e-vārdu & paroli vai REĢISTRĒJIES.
 
⇑Augšup